(bkz: mahmut efendi lokumları)
Sık geçen başlıklar
cevem 14
ekşi profilihttp://solarviews.com/raw/earth/bluemarblewest.jpg
(bkz: blue marble)
"şu noktaya tekrar bakın. orası evimiz. o biziz. sevdiğiniz ve tanıdığınız, adını duyduğunuz, yaşayan ve ölmüş olan herkes onun üzerinde bulunuyor. tüm neşemizin ve kederimizin toplamı, binlerce birbirini yalanlayan din, ideoloji ve iktisat öğretisi; insanlık tarihi boyunca yaşayan her avcı ve toplayıcı, her kahraman ve korkak, her medeniyet kurucusu ve yıkıcısı, her kral ve çiftçi, her aşık çift, her anne ve baba, umut dolu çocuk, mucit, kâşif, ahlak hocası, yoz siyasetçi, her süperstar, her "yüce önder", her aziz ve günahkâr onun üzerinde - bir günışığı huzmesinin üzerinde asılı duran o toz zerresinde.
evrenin sonsuzluğu karşısında dünya çok küçük bir sahne. bütün o generaller ve imparatorlar tarafından akıtılan kan nehirlerini düşünün, kazandıkları zaferle bir toz tanesinin bir anlık efendisi oldular. o zerrenin bir köşesinde oturanların başka bir köşesinden gelen ve kendilerine benzeyen başkaları tarafından uğradığı bitmez tükenmez eziyetleri düşünün, ne çok yanılgıya düştüler, birbirlerini öldürmek için ne kadar hevesliydiler, birbirlerinden ne kadar çok nefret ediyorlardı.
böbürlenmelerimiz, kendimize atfettiğimiz önem, evrende ayrıcalıklı bir konumumuz olduğu hakkındaki hezeyanımız, hepsi bu soluk ışık noktası tarafından yıkılıyor. gezegenimiz, onu saran uzayın karanlığı içinde yalnız bir toz zerresi. bu muazzam boşluk içindeki kaybolmuşluğumuzda, bizi bizden kurtarmak için yardım etmeye gelecek kimse yok.
dünya, üzerinde hayat barındırdığını bildiğimiz tek gezegen. en azından yakın gelecekte, gidebileceğimiz başka yer yok. ziyaret edebiliriz, ama henüz yerleşemeyiz. beğenin veya beğenmeyin, şu anda dünya sığınabileceğimiz tek yer.
gökbilimin mütevazılaştırıcı ve kişilik kazandıran bir deneyim olduğu söylenir. belki de insanın kibrinin ne kadar aptalca olduğunu bundan daha iyi gösteren bir fotoğraf yoktur. bence, birbirimize daha iyi davranma sorumluluğumuzu vurguluyor, ve bu mavi noktaya, biricik yuvamıza." carl sagan
(bkz: blue marble)
"şu noktaya tekrar bakın. orası evimiz. o biziz. sevdiğiniz ve tanıdığınız, adını duyduğunuz, yaşayan ve ölmüş olan herkes onun üzerinde bulunuyor. tüm neşemizin ve kederimizin toplamı, binlerce birbirini yalanlayan din, ideoloji ve iktisat öğretisi; insanlık tarihi boyunca yaşayan her avcı ve toplayıcı, her kahraman ve korkak, her medeniyet kurucusu ve yıkıcısı, her kral ve çiftçi, her aşık çift, her anne ve baba, umut dolu çocuk, mucit, kâşif, ahlak hocası, yoz siyasetçi, her süperstar, her "yüce önder", her aziz ve günahkâr onun üzerinde - bir günışığı huzmesinin üzerinde asılı duran o toz zerresinde.
evrenin sonsuzluğu karşısında dünya çok küçük bir sahne. bütün o generaller ve imparatorlar tarafından akıtılan kan nehirlerini düşünün, kazandıkları zaferle bir toz tanesinin bir anlık efendisi oldular. o zerrenin bir köşesinde oturanların başka bir köşesinden gelen ve kendilerine benzeyen başkaları tarafından uğradığı bitmez tükenmez eziyetleri düşünün, ne çok yanılgıya düştüler, birbirlerini öldürmek için ne kadar hevesliydiler, birbirlerinden ne kadar çok nefret ediyorlardı.
böbürlenmelerimiz, kendimize atfettiğimiz önem, evrende ayrıcalıklı bir konumumuz olduğu hakkındaki hezeyanımız, hepsi bu soluk ışık noktası tarafından yıkılıyor. gezegenimiz, onu saran uzayın karanlığı içinde yalnız bir toz zerresi. bu muazzam boşluk içindeki kaybolmuşluğumuzda, bizi bizden kurtarmak için yardım etmeye gelecek kimse yok.
dünya, üzerinde hayat barındırdığını bildiğimiz tek gezegen. en azından yakın gelecekte, gidebileceğimiz başka yer yok. ziyaret edebiliriz, ama henüz yerleşemeyiz. beğenin veya beğenmeyin, şu anda dünya sığınabileceğimiz tek yer.
gökbilimin mütevazılaştırıcı ve kişilik kazandıran bir deneyim olduğu söylenir. belki de insanın kibrinin ne kadar aptalca olduğunu bundan daha iyi gösteren bir fotoğraf yoktur. bence, birbirimize daha iyi davranma sorumluluğumuzu vurguluyor, ve bu mavi noktaya, biricik yuvamıza." carl sagan
özeti geçiyorum: pizza 100 dakikada gelmiş. sprite istedikleri halde kola getirmişler ve de nişanlısı bu duruma çok kızmış.
sap yazın bana la. lütfen. vergilerimin karşılığını böyle talep ediyorum.
torrent kullanabilen kızlar/delükanlılar için en temizinden bir liste;
https://kat.cr/
http://www.torrentz.eu/
http://extratorrent.cc/
http://www.torrenthounds.com/
http://bitsnoop.com/
http://www.sumotorrent.sx/
http://rarbg.com/
http://isohunt.to/
http://1337x.to/
http://www.limetorrents.cc/
http://www.torrentdownloads.me/
hepsi ve daha fazlası: http://www.ebizmba.com/articles/torrent-websites
not: çoğu public tracker. yani üye olup seed yapmanıza gerek yok. ama siz yine de yapın. sitelere rahatça erişmek içün google dns kullanmanızı da öneririm.
https://kat.cr/
http://www.torrentz.eu/
http://extratorrent.cc/
http://www.torrenthounds.com/
http://bitsnoop.com/
http://www.sumotorrent.sx/
http://rarbg.com/
http://isohunt.to/
http://1337x.to/
http://www.limetorrents.cc/
http://www.torrentdownloads.me/
hepsi ve daha fazlası: http://www.ebizmba.com/articles/torrent-websites
not: çoğu public tracker. yani üye olup seed yapmanıza gerek yok. ama siz yine de yapın. sitelere rahatça erişmek içün google dns kullanmanızı da öneririm.
(bkz: kiri pası siker atar)
eğer gerçekleşirse beşiktaş yine 3. oluyor. bahtımızı sikeyim.
110 kaiserslautern - freiburg ms 0 - oran 3,10
134 mouscron - club brugge ms 1 - oran 4,60
137 gladbach - hamburg ms 0 - oran 3,30
not: tutmassa sövmeyin
134 mouscron - club brugge ms 1 - oran 4,60
137 gladbach - hamburg ms 0 - oran 3,30
not: tutmassa sövmeyin
yine duyarcıları göstermiş haber.
sanki ülkece çok müthiş şeyler üretiyoruz da, 1 hafta çalışmasak marsa gidecek kolonimizin görev başlangıcı gecikecek. ülke zaten bombok halde. keşke çalıştığımız saatleri verimli kullanabilsek, kayda değer bir şeyler üretebilsek de "tatil olsa da sevinsek" diye bir derdimiz olmasa. işte o zaman mutlu oluruz ve de güzel günler görürüz.
sanki ülkece çok müthiş şeyler üretiyoruz da, 1 hafta çalışmasak marsa gidecek kolonimizin görev başlangıcı gecikecek. ülke zaten bombok halde. keşke çalıştığımız saatleri verimli kullanabilsek, kayda değer bir şeyler üretebilsek de "tatil olsa da sevinsek" diye bir derdimiz olmasa. işte o zaman mutlu oluruz ve de güzel günler görürüz.
(bkz: uyuma o zaman amk)