Sık geçen başlıklar
yapmış biri olarak bir bedellinin gününü size özetleyeyim,

-kalk
-traş ol, giyin
-komutanı bekle
-sıraya gir kahvaltıyı bekle
-sıraya gir komutanı bekle
-sıraya gir o günün beklenecek etkinliğini bekle (aşı, fotoğraf, sağlık eğitimi vb.)
-sıraya gir öğle yemeğini bekle
-sıraya gir komutanı bekle
-sıraya gir eğitimi alanına git
-eğitim alanında bekle
-sıraya gir geri dön
-sıraya gir akşam yemeğini bekle
-çay sırası bekle
-yatış

bu arada sıkıntıdan her gün üç paket sigara iç ve tüm bunları 28'le çarp.

zorunlu askerliğe karşı değilim. 1 ay da temel askeri eğitim vermek için oldukça yeterli bir süre ama bedelli askerlik askerlik falan değil. kimsenin bir şey öğrendiği falan da yok. son gece, ertesi gün doğuya dağıtıma gidecek uzun dönem gencecik erlerin 5000 bedellinin bulaşığını yıkaması da cabası.

insan kaynağını bu kadar kötü harcayan başka bir ülke bulamazsın.