Sık geçen başlıklar

zonachy 6

ekşi profili
sana zulüm edenler yüzünden, alakası olmayan bana ve diğerlerine zülmettiniz.
ben de sizi affetmeyeceğim, hakkımı da helal etmeyeceğim.

madem imanlısın, sen düşün...

“ak parti’nin bu noktada olmasından dolayı mahcubuz fakat zamanında bize zulüm edenlerden af dilemeyeceğiz”
sabah (bkz: kafa radyo)'da (bkz: nihat sırdar)'ı dinlerken, balıkesirden bir dinleyicinin sorduğu bir soruydu, 114 japon yeni geyiği yapanlara nasıl cevap verilir diye.

satın alma gücünü göstermesi açısından, dolar bazlı asgari ücret karşılaştırması benden olsun.

öncelikle temel bilgiler;
1 dolar 114 yen
japonya da asgari ücret saatlik 930 yen ortalama, tokyo da 1.041 yenmiş @emrahsungu
aylık çalışma süresi 225 saat.

japon'un aldığı asgari ücret
=> 225 x 930 = 209.250 yen
dolar karşılığı
=> 209.250/114 = 1.836 $

türkiye'de alınan asgari ücret
=> 2.825 tl
dolar karşılığı
=> 2.825 /11 = 257 $

arasındaki 7,15 kat var. peki bu ne demek?

+1 japon işçisi, tl karşılığı 20.191 tl asgari ücret alıyor.
+1 japon işçisi, bir türk işçisinden 7,15 kat daha fazla kazanıyor.

edit: bu söylem, bu ülkede seçilmiş bir akp milletvekili tarafından söylenince, maksat taşıdığı aşikardır. trollük denilip geçilemez.
büyük oyunu görmüşler,

ahabere göre dolar 20 tl olursa, avrupalı 1 litre benzin için 30 tl ödeyecek.
bu kafayla, bizde dolar arttıkça avrupalı daha da fakirleşecek.

doların artışına da ondan müdahale edilmiyor.

(bu analizler git gide anal-izine dönmeye başladı.)
iyi bekledik haa.
güzel bekledik.
yalnız baya bekledik ha.
ama iyi bekledik.
fakat ne bekledik be.
kabul edelim güzel bekledik.

sonrasında yeter gidin denildi.