sabah (bkz: kafa radyo)'da (bkz: nihat sırdar)'ı dinlerken, balıkesirden bir dinleyicinin sorduğu bir soruydu, 114 japon yeni geyiği yapanlara nasıl cevap verilir diye.
satın alma gücünü göstermesi açısından, dolar bazlı asgari ücret karşılaştırması benden olsun.
öncelikle temel bilgiler;
1 dolar 114 yen
japonya da asgari ücret saatlik 930 yen ortalama, tokyo da 1.041 yenmiş @emrahsungu
aylık çalışma süresi 225 saat.
japon'un aldığı asgari ücret
=> 225 x 930 = 209.250 yen
dolar karşılığı
=> 209.250/114 = 1.836 $
türkiye'de alınan asgari ücret
=> 2.825 tl
dolar karşılığı
=> 2.825 /11 = 257 $
arasındaki 7,15 kat var. peki bu ne demek?
+1 japon işçisi, tl karşılığı 20.191 tl asgari ücret alıyor.
+1 japon işçisi, bir türk işçisinden 7,15 kat daha fazla kazanıyor.
edit: bu söylem, bu ülkede seçilmiş bir akp milletvekili tarafından söylenince, maksat taşıdığı aşikardır. trollük denilip geçilemez.
zonachy
19.11.2021 10:13 ~ 13:11