spontan olmayan, toplumsal kalıplara gömülmüş, esnek ve farklı düşünemeyen kitledir. özellikle günümüzdeki ev fiyatları düşünüldüğünde ciddi bir birikimi olan azınlık dışında ev sahibi olan insanlar neredeyse evin fiyatından çok faiz öderken aslında "ya bi dur arkadaş, çok saçma bu. illa ev almak zorunda değilim sonuçta, bu kadar faiz ödeyeceğime ev mev almam daha iyi." diyebilmek gerekir.
ev sahibi olmak orta sınıf için toplumsal bir normdur. evlenmek, iyi bir işte (mümkünse devlette)çalışmak, çocuk sahibi olmak gibi bir norm. bu insanlara evlenmeyen insanlar uzaylı gibi gelir, devlette sıkıldım daha spontan bir işe geçmek istiyorum diyip memurluğu bırakırsanız aklınızı kaçırdığınızı düşünürler, çocuk sahibi değilseniz size acıyarak bakarlar.çünkü sorgulama olmaksızın toplum normlarına sıkı sıkı bağlıdırlar.
bugün de sosyolojik analizimizi kastık çok şükür. *
Sık geçen başlıklar
jasbafcestayla 9
ekşi profilibenim. zeka birinci sırada değil ama, önce kişilik yapısı, dünya görüşü, karakteri sonra zekası geliyor. buna hadi oradan diyen erkekler de muhtemelen tüm çevresi zengin ve yakışıklı koca arayan vizyonsuz kadın dolu olan talihsiz tipler.
önce çevrenizi toparlayın.
önce çevrenizi toparlayın.
insan detoksu.
bi kendi kendine kalmak, huysuz ve zor insan kalabalığından uzak durmak. turgut uyar gibi diyesim geliyor :
"benim dengemi bozmayınız."
bi kendi kendine kalmak, huysuz ve zor insan kalabalığından uzak durmak. turgut uyar gibi diyesim geliyor :
"benim dengemi bozmayınız."
uluslararası ilişkilerimizin artık kısır günü dedikodusu tadında ilerlediğini gösteren içler acısı ifade.
"bir şeylere heves ettiğim günlerim vardı.
rahmetle anıyorum."
rahmetle anıyorum."
otobüste, dolmuşta yaşlıların hatta orta yaşlıların gençleri zorla yerinden kaldırması.
bakın zorla diyorum çünkü baya zorlayanlar var. hele bir kalkma, ne aile terbiyen kalır ne saygısızlığın. teyzecim sen kısır gününden evine oturarak gideceksin diye bütün gün okulda işte koşturmuş insanlar yerinden kalkmak zorunda mı? bi bitmedi şu toplu taşıma terörü.
bakın zorla diyorum çünkü baya zorlayanlar var. hele bir kalkma, ne aile terbiyen kalır ne saygısızlığın. teyzecim sen kısır gününden evine oturarak gideceksin diye bütün gün okulda işte koşturmuş insanlar yerinden kalkmak zorunda mı? bi bitmedi şu toplu taşıma terörü.
rezalet ötesi bir gelenek.
feminist değilim, bekarete önem de veriyorum değerlerim çerçevesinde ama birinin bakire olmasını topluma ilan etmek nasıl bir terbiyesizliktir aklım almıyor. bize ne milletin şeyinden, sıfır km olmasından? bunu hemen feministlik veya kadın olmaya indirgeyen dangozlara da ayrı hastayım. olay kadın cinsi, feministlik falan değil, bakir bir erkeğe kırmızı kurdele bağlayan biri görsem yine aynı tepkiyi veririm.
bizi hep bu mesafesiz geleneksellik bitirdi, hep.
feminist değilim, bekarete önem de veriyorum değerlerim çerçevesinde ama birinin bakire olmasını topluma ilan etmek nasıl bir terbiyesizliktir aklım almıyor. bize ne milletin şeyinden, sıfır km olmasından? bunu hemen feministlik veya kadın olmaya indirgeyen dangozlara da ayrı hastayım. olay kadın cinsi, feministlik falan değil, bakir bir erkeğe kırmızı kurdele bağlayan biri görsem yine aynı tepkiyi veririm.
bizi hep bu mesafesiz geleneksellik bitirdi, hep.
kendiniz gibi midesiz insanlarla sevgili olun, dinlene dinlene birbirinizi boynuzlayın, namuslu insanların başını yakmayın.