(bkz: 20 mayıs 2019 aslan saldırısına uğramam)
“daha dün orada otladım, şansa yaşıyoruz”
Sık geçen başlıklar
sikintiya gelebilen adam 10
ekşi profili“seri adalet getir kardeşim.”
az önce facebook'ta karşıma çıkan bi zaytung haberini açayım dedim. laptop aniden coşmaya başladı. görev yöneticisinden anladığım kadarıyla cpu normalden 10 kat daha fazla çalışmaya başlamıştı. siteyi kapatıp tekrar baktığımda normale döndüğünü gördüm. birkaç kere tekrarladım ve sonuç değişmedi. zaytung'un site üzerinden kripto para madenciliğini yaptığını düşünüyorum. madencilik yaptığı tamamen benim iddiam tabii. ama bu kadar cpu yemesini başka türlü açıklayamıyorum.
bilgisayar başında iseniz bu linkten siz de kontrol edebilirsiniz: link
not: madencilik ne lan? diyenler için kısaca açıklayayım. bitcoin, ethereum gibi kripto paraların kazanılması için ortaya atılmış bir sistem. buna göre bilgisayarın donanım gücü ve elektrik enerjisi kullanılarak coini kullananların transfer işlemleri onaylanır. sistem de madenciliğinize karşın size coin verip ödüllendirir. ancak bu işlem çok yüksek miktarda enerji ve donanım gücü gerektirebilir. bu da kullanılan cihazın kısa sürede eskimesine ve bozulmasına, elektrik faturasının kabarmasına sebebiyet verir. sanırım zaytung da sitesine eklediği kod ile bilgisayarımızdan kendisi için mining yaptırıyor.
edit: @andallardanjorah adlı yazarın tespiti ile kesinleşti (bkz: #83337786)
edit 2: sanırım kod kaldırıldı, açtığımda aşırı bir kullanım olmuyor.
edit 3: ''reklam yerine bunu kullanıyorlar, ne var bunda?'' diyen arkadaşlara kısa bir cevap verme gereği duydum. kod kaldırılmadan önce kullanım oranı yaklaşık %60 civarında idi. benim bilgisayarımın cpu'su 8 çekirdek, i7 coffee lake. böyle bir kullanım gerçekten insani değil emin olun. günde 1 saat açık kalması halinde elektrik faturanızı en az %20-30 oranında arttırırdı, ancak en büyük zararı işlemcinize olurdu, ömrü %50’den fazla kısalırdı. ''insani orana çekmemişler, ondan sorun var'' diyene de sitede hiçbir yere uyarı koymamalarını hatırlatırım.
edit 4: ekşi sözlük yönetimine iletilen açıklama ve özür metni: (bkz: #83352863)
"konunu gece 01 sularında ekşi sözlükte gündeme gelmesiyle böyle bir durumdan haberdar olduk. ilk incelememizde bilgimiz dışında içeriklerden birinin içerisine yaklaşık 24 saat önce mining kodu yerleştirildiğini fark ettik. kod derhal kaldırıldı. detaylı incelemede, söz konusu içeriği editleme yetkisi olan bir editör hesabının giriş bilgilerinin değiştirilmesi suretiyle mining kodunun yerleştirildiği sonucuna vardık. sorunun tekrarlanmaması için gerekli önlemleri alıyoruz. kısa süreliğine de olsa mağduriyet yaşayan herkesten özür dileriz.
sevgiler’’
bilgisayar başında iseniz bu linkten siz de kontrol edebilirsiniz: link
not: madencilik ne lan? diyenler için kısaca açıklayayım. bitcoin, ethereum gibi kripto paraların kazanılması için ortaya atılmış bir sistem. buna göre bilgisayarın donanım gücü ve elektrik enerjisi kullanılarak coini kullananların transfer işlemleri onaylanır. sistem de madenciliğinize karşın size coin verip ödüllendirir. ancak bu işlem çok yüksek miktarda enerji ve donanım gücü gerektirebilir. bu da kullanılan cihazın kısa sürede eskimesine ve bozulmasına, elektrik faturasının kabarmasına sebebiyet verir. sanırım zaytung da sitesine eklediği kod ile bilgisayarımızdan kendisi için mining yaptırıyor.
edit: @andallardanjorah adlı yazarın tespiti ile kesinleşti (bkz: #83337786)
edit 2: sanırım kod kaldırıldı, açtığımda aşırı bir kullanım olmuyor.
edit 3: ''reklam yerine bunu kullanıyorlar, ne var bunda?'' diyen arkadaşlara kısa bir cevap verme gereği duydum. kod kaldırılmadan önce kullanım oranı yaklaşık %60 civarında idi. benim bilgisayarımın cpu'su 8 çekirdek, i7 coffee lake. böyle bir kullanım gerçekten insani değil emin olun. günde 1 saat açık kalması halinde elektrik faturanızı en az %20-30 oranında arttırırdı, ancak en büyük zararı işlemcinize olurdu, ömrü %50’den fazla kısalırdı. ''insani orana çekmemişler, ondan sorun var'' diyene de sitede hiçbir yere uyarı koymamalarını hatırlatırım.
edit 4: ekşi sözlük yönetimine iletilen açıklama ve özür metni: (bkz: #83352863)
"konunu gece 01 sularında ekşi sözlükte gündeme gelmesiyle böyle bir durumdan haberdar olduk. ilk incelememizde bilgimiz dışında içeriklerden birinin içerisine yaklaşık 24 saat önce mining kodu yerleştirildiğini fark ettik. kod derhal kaldırıldı. detaylı incelemede, söz konusu içeriği editleme yetkisi olan bir editör hesabının giriş bilgilerinin değiştirilmesi suretiyle mining kodunun yerleştirildiği sonucuna vardık. sorunun tekrarlanmaması için gerekli önlemleri alıyoruz. kısa süreliğine de olsa mağduriyet yaşayan herkesten özür dileriz.
sevgiler’’
ezik babandır. yalnız ve gururlu insanlar, sizin gibi boş insanlardan bıktığı için bu halde.
yağma yaptıkları yerlerden aldıkları eşyalardır. çok da şaşırılacak bir haber olduğunu düşünmüyorum.
imam hatipler kapatılsın çıksaydı belki.
imam hatipler kapatılsın çıksaydı belki.
bi gün de gerizekali cahil kadınlardan şikayet edin ulan. size ne milletin yaşından. sen mi doğurdun? sen mi nüfusa kaydettin? sanane!
kişinin maruz kaldığınız yönleri ile ilgili şikayetlerde bulunun. mesela zekası. ama tabii sizde de az olunca fark edemiyorsunuz.
kişinin maruz kaldığınız yönleri ile ilgili şikayetlerde bulunun. mesela zekası. ama tabii sizde de az olunca fark edemiyorsunuz.
ağlatma değil de türkan şoray'ın yönetmenliğini yaptığı dönüş filmini izleyince içime bir öküz oturuyor sözlük. ne iç karartıcı bir durum o öyle.
günümüz dünyasında düğün gereksiz ve sadece masraftır. takılan takılarla düğünün zararı karşılanmaya çalışılır. kim ne takmış diye dibinize kadar sokulan kamerayı söylemiyorum bile. düğün oyunları da akrabaların iştirak ettiği ilkel bir çiftleşme dansından ibarettir.
başlı başına saçmalıktan ibaret.
edit: gelinlik giymek isteyen nikahta da giyer.
edit 2: bu konuda mantıklı sebepleri bir bir ortaya koymalı, gerekirse youtube kanalı açmalıyız.
edit 3: başlık özellikle seçilmiştir. düğün yapmayın deme hakkımız yok elbette. ancak geleneklerde yer almaması ve aileler tarafından gençlere dayatılmaması gerekir.
(bkz: düğün yapmadan evlenmeek)
(bkz: düğün yapmanın asıl amacı)
(bkz: düğün yapmadan evlenmek isteyen insan)
(bkz: düğün istemeyen hatun)
(bkz: düğün istemeyen ve parayı umursamayan güzel kız)
başlı başına saçmalıktan ibaret.
edit: gelinlik giymek isteyen nikahta da giyer.
edit 2: bu konuda mantıklı sebepleri bir bir ortaya koymalı, gerekirse youtube kanalı açmalıyız.
edit 3: başlık özellikle seçilmiştir. düğün yapmayın deme hakkımız yok elbette. ancak geleneklerde yer almaması ve aileler tarafından gençlere dayatılmaması gerekir.
(bkz: düğün yapmadan evlenmeek)
(bkz: düğün yapmanın asıl amacı)
(bkz: düğün yapmadan evlenmek isteyen insan)
(bkz: düğün istemeyen hatun)
(bkz: düğün istemeyen ve parayı umursamayan güzel kız)
haberin videosu için link günde 90 bardak çay içen, 2 evliliği de bu sebeple biten adam. aynı anda 2 bardakla çay içmesi de beni bayağı güldürdü.
''beni sevecek olan çayımla sevsin'' diyerek noktayı koymuştur.
''beni sevecek olan çayımla sevsin'' diyerek noktayı koymuştur.
matrix (1999)'te cypher'ın ajan smith'le konuşurken gerçekleştirdiği bol biftek içeren yemek sahnesidir.