zamaninda 'calismadan hayat standartini surdurebilmek' olarak okumustum. bana cok mantikli gelen bir tanim
Sık geçen başlıklar
zengin sayılmanın asgari şartı 8
ekşi'de görşuan ismini hatırlayamadığım ünlü bir ekonomist zenginliği şöyle tanımlamıştı: bugün çalışmayı bıraktığında, yatırımların ve birikimlerin ömrünün sonuna dek aynı yaşam standartlarında yaşamanı sağlıyorsa zenginsin..
canı istediğinde meyve suyu alabilmek. yoksa bankada 21 milyon doların da olsa fakirsin.
evde koltuklariniz duvardan ne kadar uzaksa o kadar zenginsinizdir
temel ihtiyaçlar ve yeterli tatile yetecek kadar pasif gelire sahipseniz zenginsinizdir. maaşlı çalışanlar asla zengin olamazlar.
edit: varlıklı ile zengin farklı şeylerdir dostlar. bir insan maaş ile çalışıyorsa ona göre yaşar. standartları yüksektir. maaşlı başlayıp para biriktirip yatırım yaparak pasif gelir elde edip zengin olabilirsiniz. ama düzenli maaşınızı bir ömür biriktirseniz de zengin sayılmıyorsunuz.
(bkz: ekonomi 101)
edit: varlıklı ile zengin farklı şeylerdir dostlar. bir insan maaş ile çalışıyorsa ona göre yaşar. standartları yüksektir. maaşlı başlayıp para biriktirip yatırım yaparak pasif gelir elde edip zengin olabilirsiniz. ama düzenli maaşınızı bir ömür biriktirseniz de zengin sayılmıyorsunuz.
(bkz: ekonomi 101)
istediğim saatte uyanıyorum çünkü işsizim.
menüye bakarken önce yemek isimlerini okumak.
ben önce fiyat kısmına bakıyorum mesela.
ben önce fiyat kısmına bakıyorum mesela.
hedeflediği standartta yaşamak ve bunu devam ettirebilmek için çalışmak zorunda olan hiç kimse bence gerçekten zengin değildir.