Sık geçen başlıklar

solcuların çok zeki olup iktidar olamaması 8

ekşi'de gör
solcu:
ülkeyi bir tık daha ileri götürelim mi?
sıradan halk:
yok yaa.. mağara hayatı gibisi yok boşver!
zeki olmak ve sığır güdebilmek iki farklı yetenektir.
demokrasi, zekilerin değil adını söyleyebilen herkesin oy kullanabildiği bir sistem olduğu için.
önerme hatalı olunca sonuçta hatalı oluyor.

solcular zeki değil, solcular kendilerini zeki sanan gerçeklerden uzak hayallerde yaşayan insanlar.
“platon'un 10 kitaptan oluşan meşhur cumhuriyet (republic) isimli eserinin 6. kitabında sokrates, ademantus isimli bir diğer karakter ile demokrasi hakkında sohbet eder. sokrates bu kısımda ademantus'a demokrasinin eksiklerini ve hatalarını göstermeye ve anlatmaya çalışır. bunu yapmak için sokrates, toplumu bir gemiye benzetir.

sokrates şöyle sorar:

“eğer ki deniz yoluyla bir yolculuk yapmak isteseydin, geminin kontrolünün kimde olacağına nasıl karar verilmesini isterdin? rastgele ve herhangi bir grup insan tarafından mı, yoksa deniz seyahatleri konusunda deneyimli, bilgili ve eğitimli insanlar tarafından mı?”

ademantus'un cevabı çok açıktır: elbette ki ikincisi!
sokrates'in buna cevabı ise şu şekildedir:

“peki bu durumda nasıl olur da, bir ülkedeki yetişkin insanların rastgele ve herhangi bir grubunun bir ülkeyi kimin yöneteceğine karar verebilecek donanımda olduğunu düşünebilmekteyiz?”

sokrates'in bahsetmeye çalıştığı şey, seçimlerde oy kullanmanın bir "yetenek" olduğudur. sokrates'e göre oy kullanmak, "rastgele bir sezgi" olarak görülemez. dolayısıyla oy kullanmanın da, diğer her yetenek gibi insanlara sonradan, dikkatle ve sistematik bir şekilde öğretilmesi gerekmektedir. yeterli donanıma ve eğitime sahip olmaksızın insanlara oy kullanma hakkının tanınması, yeterli donanım ve eğitime sahip olmayanlara fırtınalı bir havada yolculuk yapacak bir geminin kontrolünün kime teslim edileceği kararını alma yetkisi vermekle aynıdır. ”
(alıntı.)

günümüzde bile çok az sayıda gelişmiş ülkelerin sorumluluk bilincine sahip vatandaşları mevcut bir örnek vermek gerekirse almanya’da son seçimlerde solcular kazandı gerçi onların sağcıları bile ortadoğu ülkelerinin solcularından daha fazla demokratlar.
bunlar da kendileri çok zeki oldukları için iktidar olduklarını zannediyorlar. ben de buna tutuluyorum buyur.
prezervatif yüzünden. evet evet tam olarak prezervatif yüzünden. bilinçli, akıllı insanlar kullandı. kendileri gibi az sayıda çocuk yetiştirdiler. diğerleri ise kullanmadı tavşan gibi üredikçe ürediler. en az 3 çocuk yaygaralığı daha da güçlenmek için. gün gelecek tüm dünya onların olacak. zombiler gibi...