Sık geçen başlıklar

parasızlık + işsizlik + yalnızlık 4

ekşi'de gör
dibi görmek için yeterli kombinasyondur .
bu çukurdan çıkabilirseniz bir daha hayatta hiçbir şey sizi kolay kolay yıkamaz . duygularınız eskisi gibi olmayacaktır çünkü. kimseden yardım gelmediğini görmüş olacaksınız.
tanıdığınızı sandığınız insanları aslında tanımamış olduğunu görmüş olacaksınız . yalnızlığı tattıysanız artık geri dönüşü yok , samimiyetsiz kalabalık yerine o saf yalnızlığınızı tercih edeceksiniz .
parasızlık da işsizlik de geçici şeyler . yeter ki ümidinizi diri tutun.
intihara sürükler, toplum içerisine çıkamaz bir ruh haline büründürür.
yakın arkadaşımdı, naif ve kırılgan bir insandı. parasızlık, işsizlik ve yalnızlığı daha fazla kaldıramadı... içinde bulunduğu durumdan çıkabilmek için çok çırpındı ama başaramadı işte. yazık ettin be barış...

edit: özelden çok soran oldu, evet arkadaşlar barış maalesef intihar etti. 35 taşında pırlanta gibi bir insandı, evlendikten bir yıl sonra boşandı, işleri ters gitti ve yalnızlaştı. bir yıl kadar işsiz kaldı alacaklarını tahsil edemiyordu ve eşe dosta borçlanmıştı. herkes elinden geldiğince destek oluyordu son konuşmamızda iyiden iyiye sıkıldığını bunaldığını farketmiştim ama intihar edebileceğini düşünmemiştim. belki benim bilmediğim ve bardağı taşıtan bişey oldu belki de bu durum iyice canına tak etti bilemiyorum. ama gitti barış...

başsağlığı dileyen arkadaşlara selam olsun.

“bende aynı durumdayım” diye mesaj atanlar var, arkadaşlar sakın! kim varsa yakınınızda anneniz babanız yada arkadaşınız ya da komşunuz... anlatım derdinizi. biri illaki vardır, yardım almalısınız. zor biliyorum ama lütfen dayanın!
öyle b.ktan bir 'üçü bir arada' ki bu anlatılamaz, ancak yaşanır. böyle bir durumda insan hayata dair bir sürü ders çıkarır ama bu dersleri kullanacağı hayatı bir türlü yaşayamaz.
sadece dersleri çıkarır, o kadar.
ilk ikisi ile beraber kapılar suratınıza bir bir kapanır. sonuç 'başarısız' damgasıdır.
ve başarısız insanı kimse sevmez, değer vermez. bu durum uzun sürerse en yakın arkadaşlarınız bile asla beklemeyeceğiniz hareketler yapabilir. insanlar size değer vermediğini gizlemeye bile çalışmaz artık.
ne yapıp edip, bir yolunu bulup bu durumdan kurtulmak gerekir.
aksi halde 'yok' tan başka bir şeyiniz olmaz.