alınmaz.
sebebi de şu:
toyota miraibu gördüğün bir hidrojen arabası.
5.6 kg hidrojen ile ekonomi modunda 1003 km gidiyor.
linkmotoru hidrojen yakıt hücrelerinden oluşuyor. havadaki oksijeni alıyor, tanktaki hidrojeni çekiyor. ikisini tersine elektroliz denen bir kimyasal reaksiyon ile birleştirip elektrik üretiyor. egzozdan ise sadece su buharı çıkıyor.
ayrıca depo 30 dakikada değil 5 dakikada doluyor.
hidrojeni de elektroliz ile okyanuslardan, denizlerden üretebilirsin. dünyanın dörtte üçü su kabaca...
batarya derdi yok. batarya olmayınca araç da çok hafifliyor.
bak şu aşağıdaki california'da faal hidrojen istasyonlarının konumları:
linkve toyota şu an bu aracı 49500 dolara satıyor. ama en yeni teknoloji olduğu için yaygınlaştıkça ucuzlayacaktır.
gelecek bu arabalarda kardeş.
korkarım elektrikli araba alanların arabaları 4-5 seneye çöp olacak.
edit: şu video yeni sayılır. 3 ay öncesine ait...
linközeti bosch stuttgart'daki fabrikasında hidrojen motoru üretiyor. standart kamyonun motorunu söküyorsun. yerine hidrojen motoru takıyorsun. 70 kg hidrojen tankıyla 500 kg toplam ağırlıklı motor 40 tonluk kamyonu tam 900 km götürüyor. ve bosh bu sene içerisinde üretime başlıyormuş arkadaşlar. videodaki bitmiş ürün.
40 tonluk kamyonu 900 km elektrik motoru ile götürmek isteseniz 9-10 ton sadece batarya olması gerekiyormuş.