Sık geçen başlıklar

anne babanın çocuğuna yapabileceği en büyük iyilik 7

ekşi'de gör
eşlerin kendi arasında bulunan ve sürdüreceği sağlıklı bir ilişkinin olması.ne özel okullar ne en pahalı hocalar sevgi ve saygının olmadığı bir anne-baba ilişkisinin verdiği tahribatı düzeltemez ya da sağlıklı bir ilişkinin sağladığı bilişsel/sosyal gelişimi de sağlayamaz.

bu demek değil ki sağlıksız bir aile ortamında büyüten çocuklar mutsuz olmaya mahkum. ama hayata bir sıfır geride başladıkları için terapilerle, kişisel gelişimle, “benimle ilgili değil, ben yeterliyim, sevilmeyi hak ediyorum” gibi inançlarını sağlamlaştırmaları gerekecek.
fazlalık olmadığını hissettirmesi..

günümüz şartlarında artık anne babalar da çocuğunun bir işe girmemesi üzerine ağır laflar söyleyip yaşanması güç olan hayatı daha da beter hâle getiriyorlar. evimde bile fazlalıksam kime gidicem? bu soruyla baş başa bırakmayın. madem çocuk yapmayı göze aldınız ona sevildiğini, evin neşesi olduğunu hissettirin.
bunu yapmadığınızda ne olacak söyleyeyim.. bir zaman sonra gidecek ama bu gidiş her şeyin değiştiği bir gidiş olacak. arkasına bakmayacak, sadece gidecek.. bu bağı koparmayın, çocuklarınız sizin için atm olmasın.
yaklaşık 30 yıl süre anne babası sürekli kavga eden bir bireyin evladı olarak yazıyorum.

mutlu olun.

evet sadece mutlu bir hayat geçirin.
geçmişe dönüp baktığımda sadece ve sadece annem ve babamın güler yüzle nadir de olsa birbirlerine baktıkları an hayatımın en mutlu an'ı olurdu. bana yeterdi artardı da...

ama genelinde evden, bu aileden kurtulmak için 2003 öss'de ilk 1000'e girip, bursla evden kurtuldum. bu mutsuzluğu yaşamasam kurtulacağım yoktu. başarı nedenim bu. bakmayın yoksa gerizekalının tekiyim...
çocuğa mutlu ve güvenli bir aile ortamı sunmaktır. psikolojisi düzgün bir insan olarak yaşamaya devam etmek paha biçilemezdir eminim. ben bilemem tabii.
geçimsizlik ve şiddet ortamında tek ebeveynin emeğiyle yetişen bir çocuk varsa kesinlikle boşanmaktır.
bebeyken gelen altınları ve her ay cüzi bir miktar parayı çocuğun hesabına atsa, 20 yaşına geldiğinde üniversite masrafı çıkar. bunu akıl edemeyen bir sürü anne baba var. bu devirde hazır para bulmak zor. aklınızda olsun.