Sık geçen başlıklar

2024 asgari ücret tahmin yarışması 5

ekşi'de gör
17.000 tl olacaktır. 16 istenir, cb refah payı ile 17'ye bağlanır.
asgari ücret arttıkça asgari ücretle çalışan sayısı artıyor, maaşların çoğu da asgari ücrete yaklaşıyor. buna muhteşem bir çözümle geldim.

öncelikle 20 yıl kadar önce yaşanmış bir örnekle geleyim. ekmeğin gramajı zamanla iyice düştüğü için "çift ekmek" diye bir şey peydah oldu. gel zaman git zaman herkes bu ekmeği tercih edince çaktırmadan tek ekmeği kaldırdılar. şu an yediğimiz ekmekler bir zamanlar çift ekmekti. 20 yılda küçüle küçüle yine tek ekmek boyutuna geldi. çok güzel kanıksadık anlayacağınız. güzel yedirdiler.

gelelim çözüme. neden çift asgari ücret diye bir uygulama yapmıyoruz? misal asgari ücret sabit kalsın, çift asgari uygulamasına geçelim. bu da 22.500 lira olsun. herkese verilmesin ama. kıdemli vasıfsız çalışan diye bir şey uyduralım, kıdeme göre alsın bunu. insanlar yıllarca çift asgari alabilmek için çabalasın. bu sürede çift asgarinin alım gücü bir şekilde şimdikinin yarısına inmiş olur. sonra şaaak, herkes çift alacak desinler. bayram edelim. ana fikir bu. biraz geliştirilebilir. mutlaka değerlendirilmesi gerekir.
500, 550 dolarlarin havada uctugu yarisma. ve fakat gerceklere bakalim. neye bakalim mesela? dunyada su an olmasi gereken degerden degerli ulusal paralara.

görsel

ilk sirada hangi ulke var? yuzde kac overvaluedmis parasi?

yani zaten su an almaniz gerekenden fazlasini kazanirken bir de bunun %35 %40 daha fazlasini kazanacaksiniz.

iyiymis. gozumuz yok, allah bereket versin. oyle nufusun %46'si 550 dolar alacak derken kendinizi 300 dolar alan %66 icinde icin de bulmayin da...

o degil de bu hakikatlerle kavgamizin bitmemesi cok acayip bir sey ha. cok hos.
brüt maaş tahmini neden yapıyorsunuz dalyaraklar? daha mı entel oluyorsunuz böyle?

yazsana mis gibi net maaş.