hayatımda tanıdığım en mantıklı, aklı başında, aydın fb taraftarları bile konu fbye gelince içlerinden bir yaratık çıkıyor.
belki böyle oldukları için fenerliler, belki fenerli oldukları için böyleler. bilemiyorum.
Sık geçen başlıklar
scabbar 4
ekşi profilibazı arkadaşların dediği gibi düzgün bir cevap gelememiş. halbuki herhangi bir denizcilik fakültesi mezunu bu durumu kolayca formülleriyle açıklayabilir. çokca arkadaş var halbuki sözlükte.
şöyle ki:
bakan kişini bakma yüksekliği h1 cismin boyu h2 alırsak hesap şöyledir:
d= 2.12* ((karekök h1)+(karekök h2))
yani basit bir problemde denersek:
4 metrelik bir yerden (denizden olması daha uygun araya maddeler girmesin ve ufuk çizgimiz belli olsun) bakarken 1 metrelik bir cismi: 6.36 deniz mili (1852m) yani yaklaşık 10 km den görebiliriz. (açık görüş koşullarında)
şimdi konuya dönersek:
dünya yuvarlak olduğundan yani göz ile cisim arasında ufuk çizgisi olduğundan, yani cisim dairenin altında kaldığından , 12. km deki cismi göremeyiz.
eğer dünya düz olsaydı bu cisim nokta halinde önce gözükür sonra büyüyerek yaklaşırdı. amaaa işte püf nokta burada. dünya düz olsaydı ve 12. km de bu cisim elimize bir dürbün aldığımızda bu cismi daha buyukçe bir şekilde görebilirdik, en azından görebilirdik.
bilmem anlatabildim mi basitçe.
şöyle ki:
bakan kişini bakma yüksekliği h1 cismin boyu h2 alırsak hesap şöyledir:
d= 2.12* ((karekök h1)+(karekök h2))
yani basit bir problemde denersek:
4 metrelik bir yerden (denizden olması daha uygun araya maddeler girmesin ve ufuk çizgimiz belli olsun) bakarken 1 metrelik bir cismi: 6.36 deniz mili (1852m) yani yaklaşık 10 km den görebiliriz. (açık görüş koşullarında)
şimdi konuya dönersek:
dünya yuvarlak olduğundan yani göz ile cisim arasında ufuk çizgisi olduğundan, yani cisim dairenin altında kaldığından , 12. km deki cismi göremeyiz.
eğer dünya düz olsaydı bu cisim nokta halinde önce gözükür sonra büyüyerek yaklaşırdı. amaaa işte püf nokta burada. dünya düz olsaydı ve 12. km de bu cisim elimize bir dürbün aldığımızda bu cismi daha buyukçe bir şekilde görebilirdik, en azından görebilirdik.
bilmem anlatabildim mi basitçe.
10 numara değildir zaten. 8,5 diyebiliriz bu adama. 10 numaraların yapmadığı presi koşuyu yapar. 10 numara gibi tekniktir.
bu maçta da asistini yapmıştır ayrıca.
bu maçta da asistini yapmıştır ayrıca.
izle
videoda görüleceği üzere bir adet ruhsuzun nasıl galatasaraya göre göre zarar verdiği belgelenmiş.
yazıklar olsun. sana da seni bu takımda tutana da.
videoda görüleceği üzere bir adet ruhsuzun nasıl galatasaraya göre göre zarar verdiği belgelenmiş.
yazıklar olsun. sana da seni bu takımda tutana da.