öğrenci değişim programıyla türkiye'ye gelmiş kazak bir arkadaşım vardı. ismi miras.
okul bitip herkes evine dönünce, haliyle koptuk biraz. arada facebook falan.
1 sene sonra, miras bütün sınıfı düğününe çağırdı.
"evleniyorum, sınıftaki erkekleri mutlaka bekliyorum."
erkekleri?
neyse. bilmediğimiz bir kültür sonuçta, vardır bir bildiği..
gelebilecek durumu olanlarla haberleşildi, program yapıldı.
3 kişiyiz.
rudni'ye ulaştığımızda miras karşıladı bizi, evine götürdü.
yedik, içtik, hasret giderdik.
ancak bir tuhaflık var, ortada düğün ve nikah adına hiç bir işaret yok.
- düğün ne zaman aga?
+yarın aga.
neyse. bilmediğimiz bir kültür sonuçta, vardır bir bildiği..
ertesi gün uyandık ve aynı tuhaflık devam ediyor.
(bkz: bu ne lan? dünün aynısı.)
sanki düğüne değil de, gezmeye gelmişiz.
ortada ne gelin var, ne en ufak hazırlık, ne de en ufak telaş.
miras biraz stresli, o da düğün heyecanı.
4 arkadaş evden çıktık. ne annesi geliyor,ne babası.
soran olursa düğüne gidiyoruz.
neyse. bilmediğimiz bir kültür sonuçta, vardır bir bildiği..
merkezi bir yere gittik, miras indi arabadan.
- bir kişi direksiyona geçsin, diğer ikisi benimle gelsin.
söyleneni yaptık, ben direksiyona geçtim.
diğerleri gittiler.
yirmi dakika falan geçmişti ki; bir gürültü koptu.
çığlıklar, bağırışlar..
bizimkiler geliyor ve yanlarında biri var.
kafasında beyaz örtü olan biri.
gelmek istemiyor, bağırıyor, ağlıyor.
-eve sür hemen.
+miras ben senin kültürüne sıçayım kardeşim. noluyor lan?
-eve sür hemen. burada böyle.
eve gittik. kız eve adımını atana kadar olan ölüm sessizliği, kız eve girdiği an dağıldı.
yerini şarkılar ve alkışlar aldı. ev kalabalıklaştı.
eve girene kadar feryat figan ağlayan kız, eve girince sustu ve bir zaman sonra gülmeye başladı..
kazakistan'da adetmiş.
bizdeki gibi değilmiş olay..
başına beyaz örtü atıp kaçırdığın kız, evine girer girmez senin eşin oluyormuş.
aslında suç olmasına rağmen, polis bile "gelenek" olduğu için ses çıkartmıyormuş.
ertesi gün yaptık düğünü.
-nasıl yaa? şimdi ben şu ortada oynayan kızı kafasına beyaz örtü atıp kaçırsam, eve girince tamam mı yani?
+yook. evin senin olması lazım. o kadar basit olsaydı, ohoooo.
- miras. kusura bakma ama ben senin kültürüne sıçayım kardeşim.
12.04.2016 · 36. sıra