Sık geçen başlıklar

yazarların ekşi sözlük'te yazma amacı 3

ekşi'de gör
6. ve 9. nesil olarak 2 ayri donemi kapsayan 18 yillik bir iliski bizimki... (henuz buralar dutlukken baslayan.) cogunuz buralarin eski halini bilmez. edebiyat dergilerinde, kose yazilarinda, ansiklopedilerde, kitapcilarin yeni cikanlar koselerinde bulamayacaginiz turden kaliteli yazilar ve afili yazarlar vardi. (nesli tukenmekte olsa da hala var.) ki o donemlerin sozlugu tum yazarlar olarak hepimizin icinde olmaktan gurur duydugu bir yerdi.

bir ulkeye gitmeden once ilk buraya baktim. merak ettigim kisilerin yasam detaylarini buralardan okudum. arastirma yaptigim konularda: onlarca ayri kaynaktan binlerce sayfa kitap okuyarak edinebilecegim bilgileri kiymetli yazarlar sayesinde burada cok kisa bir surede kolayca edindim. birini sevdim; sevmek bir neymis ilk buraya baktim. cigerimde pnömotarax tespit etti doktor; eve donup basima gelecekleri buradan okudum. terkedildim, teselliyi burada aradim. yeniden kavustum; sevimcini ilk buraya kaydettim...

degerinin; gunluk tiklanma sayilari ve sayfa basi goruntuleme rakamlariyla belirlendiginden beri sozluk de epeyi bozdu. oyle basliklar ve yazarlar goruyorum ki, artik icinde olmaktan utanc duydugum bir yere donusuyor giderek. olsun. zamanla kendini bozmayan ne var ki zaten?

benim icin bu haliyle sozluk: bazilarinin nasil alcaklasabilecegini gordugum, bazilarinin ruh yuksekligine gipta ettigim, gundem hakkinda fikirler edindigim, kalemi kuvvetli yazarlari takip ettigim, survivor basligini okurken eglendigim, anlamini sadece bizlerin bildigin”habire gotten zarto” gibi basliklarda katila katila guldugum, cokca ogrendigim, elimden geldigince de fikrimi nesretmeye calistigim bir yer.

yazma sebebime gelince: belki bir arkadasim bir cumlemden etkilenir, ruhunda ipince bir yere dokunurum, belki bunalmisligina bir soluk olur, karanligina bir mum yakarim. sayemde bir tebessum belirir yuzunde

“diye.”
benim dünyayı kurtarmak, dünya barışını sağlamak ve daha güzel bir dünya meydana getirmek gibi bir misyonum var mesela. bir de fok balıkları. onları da korumak lazım. onun için buradayım.
kaliteli bir etkileşim içinde olmanın verdiği zevktir.

ciddiyim. burada yazılan şeylere insanlar olumlu veya olumsuz tepki veriyor. alelade bir sosyal medya ortamından çok daha iyi derecede bir etkileşim var. tweet atınca birinin cevap vermesi veya instagram storilerinizdeki anketlere oy verilmesinden öte bir şey bu.

benim storilerime mesela 80-90 kişi bakıyor, on kişi oy veriyor veya ayda yılda bir kişi mesaj atıp bir yorumda bulunuyor. ama burası öyle değil. burada "yanlış düşünüyorsun" demek için bir dünya açıklama yapan insanlardan tutun, yanlışınızı gördüğünde doğrusunu yazana, beğendiği bir şeyi üstüne basa basa belirtenden insanların öğrenmesi için paragraflar dolusu yazı yazana kadar bir sürü insan var.
kimsenin birbirini tınlamadığı sosyal medya gibi değil de hala bir dayanışmanın var olduğu bir ortamdır ekşi sözlük. birliktelik, dayanışma, hoşsohbet...

havuz partisinden fotoğraf paylaşırsanız instagram'da 100 like gelir. burada 100 favori almak insanların beğendiği bir şey söylemekle oluyor.

ve bu bana zevk veriyor. işte bütün mesele budur.