ilahi adaletin tecelli ettiğine inandığım olaydır. bu adaletin bedeli olarak masum bir kişinin hayatını kaybetmesi kabul edilemez. şimdi anlatacağım olaydan sonra takdiri size bırakıyorum.
yıllardan 2005 ya da 2006, yer cihangir semti etekleri ( alman konsolosluğunun yanından indiğimizde, karşımıza çıkan ucube katlı otoparkın hizasındaki orfeo apartmanı). ben ve bir kaç arkadaşım eğlenceden çıkıp arkadaşımızın evinde geceyi sonlandırmaya niyetlendik. en üst katın bir kat altındali stüdyo daireye müthiş bir parti sesi içinde girdik. evin şahane manzarası ve çaldığımız müziklerin üstüne çatı katında kopan fırtına partinin eğlencesi de katıldığında kendimizi başka bir dünyada hissettik. parti güzel, eğlence dozunda, partidekiler de onlardan habersiz bizde mutlu oluyoruz. özgür bir ortam, hayaller, rüyalar derken gece yavaş yavaş sabaha dönüyor, sesler kapatılmasa da azalıyor eğlence devam.
tam rüya ne güzel diyip balkonda manzaraya karşı diziliyken bir cayırtı koptu. ve tabi rüya orada bitti olay kabusa döndü. en son aşağı şangırdayarak düşen parlak sarı metalleri gördüğümü hatırlıyorum ve hepimizin salona kapaklandığını. ilk şoku atlatıp dışarı bakmaya cesaret ediyoruz, en cengaver olan ben önde. yukarıya baktığımızda belki 3 - 4 tabanca 2 - 3 tüfek ve 1 adet kaleşnikof (sonradan öğreniyoruz) ile ateş açıldığını görüyoruz.
içeri dönüp ev sahibi arkadaşımızla göz göze geldiğimizde, ev sahibi gayet sakin sinan çetinin oğlu rüzgar'ın evi üst kat bugün doğum günü kutlaması vardı, eğleniyor gençler demez mi ? adam ağır silahlarla havaya ateş açıyor, karşıda ev var, insan var vs...
sonra sirenler ve polis geldi ilk defa bu sireni ve mavi ışıkları sevdiğimi anımsıyorum. polisler telaşla binaya daldılar, üst kata yöneldiler. (bir kapı deliğinden 5 kişi ilk defa o zaman apartman boşluğunu gözetledik)
polislerin hepsi yukarı çıkında kapıyı hafifçe aralayıp konuşmaları dinlemeye başladık. 18 yaşında veledin karşısında sevgili polis teşkilatı mensupları, sanki biraz önce ağır silahlarla gökyüzünü tarayan o evdekiler değilmiş gibi beyler, efendimler vs...
neyse rüzgar bey çok özür dileriz 2 3 maytap attı arkadaşlar alkolden bir daha olmaz dedi. polisler arama bile yapmadan gittiler.
işte o gün yol verdikleri genç bugün bir meslektaşlarını ezerek öldürdü, bu bildiğimiz.
ben bir tek olaya tanık oldum ama ya diğer olaylar ? ya diğer canlar ?