insta'da ve facebook'ta yer alan binlerce karikatür sayfası beleşe karikatür paylaşırken bir allah'ın kulu da dergi satın alıp destek olmamıştır. whatsapp'ta günde en az 1-2 kez birbirine karikatür yollayan 2 gruba dahilim. totalde 17 kişi. pratikte karikatür müşterisi bunlar. seviyor ve takip ediyorlar ama dergi satın almıyorlar. olay sansür değilse budur.
Sık geçen başlıklar
penguen dergisi'nin kapanacak olması 2
ekşi'de görmaddi sorunlardan kaynaklı olması çok olası.
ben dergiyi ilk çıktığı zamanlardan beri takip ediyorum. son dönemlerde dergide olmayı hak etmeyen amatör ötesi çizerlerden dolayı kalite çok düşmüş olsa da her hafta uykusuz + penguen alırım. hatta yıl boyunca tüm sayılarını toplayıp ciltlettiriyorum bir almanak gibi. kısacası iflah olmaz bir mizah dergisi okuruyum. o nedenle birkaç söz söyleme hakkım var.
dergi satmıyordu arkadaşlar. daha doğrusu türkiyede düzenli mizah dergisi alan sayısı çok azaldı. buna paralel olarak satışlar da inanılmaz düştü.
yaklaşık 6 yıldır bursa'nın bir ilçesinde yaşıyorum. bulunduğum ilçede ilk zamanlarda 3 farklı gazete bayisi vardı satan. zamanla bu sayı 2'ye düştü. son 1.5 yıldır da sadece tek bir bayide bulunuyordu dergi.
ne var ki 4-5 ay önce son mizah dergisi satan gazetecei de "artık satmayacağım kusura bakmayın" dedi. dağıtıcı ile papaz olmuşlar. satış az. her hafta dergiler iade dönüyor. kar bırakmıyor.
sırf dergi almak için bursa merkez'e gidiyorum bazen. koskoca heykel'de tek bir yer var dergi satan. eskiden heykelden timurtaşpaşaya kadar bir sürü gazete - dergi bayisi vardı ve hepsinde de mizah dergisi olurdu. şimdi sadece sönmez iş sarayının köşesinde tek bir tane bayi kaldı. o da bırakır yakında.
d&r, migros gibi alışveriş mekanlarında oluyor bir de. her hafta sonunda d&r'a gelen onlarca dergi hiç satılmadan deste deste sıralanıyor. iade ediliyorlar.
kısacası arkadaşlar, dergiyi alan okuyan yok. düzenli "mizah okuyucusu" kalmadı ülkede. otobüs falan beklerken alıp birkaç sayfa okuyup atan bir kesim vardı artık satış da azalınca onlar da bitti.
hal böyle olunca eski usta çizerlerde tahmin ederim heves kalmadı. eski karikatürlerini tekrar veriyorlar arada. sadece düzenli takip eden bizler anlıyoruz. nasılsa çoğunluk farkında değil. "yumurtalar"dan fırlamış yeni yetme amatörler ise çok çok kötü. son zamanlarda parlayan tek bir tane bile sağlam karikatürist yok.
penguen de kapanırsa bu işin sonu gelecek demektir.
umarım uykusuz + penguen birleşir. beceriksiz amatörlerden arındırılmış, sağlam, kaliteli mizah yapan adamlar doğru dürüst bir dergi çıkarırlar ve ülkede mizah dergisi kavramı bitmez. ya da "misvak" gibi yobazların eline kalmaz.
mizah ülkenin en önemli muhalefetidir. yanlışları gösterir. bunun farkında olan hükümet için bu dergilerin kapanması elbette istenen durum.
umarım düşündüklerim gerçekleşmez..
ben dergiyi ilk çıktığı zamanlardan beri takip ediyorum. son dönemlerde dergide olmayı hak etmeyen amatör ötesi çizerlerden dolayı kalite çok düşmüş olsa da her hafta uykusuz + penguen alırım. hatta yıl boyunca tüm sayılarını toplayıp ciltlettiriyorum bir almanak gibi. kısacası iflah olmaz bir mizah dergisi okuruyum. o nedenle birkaç söz söyleme hakkım var.
dergi satmıyordu arkadaşlar. daha doğrusu türkiyede düzenli mizah dergisi alan sayısı çok azaldı. buna paralel olarak satışlar da inanılmaz düştü.
yaklaşık 6 yıldır bursa'nın bir ilçesinde yaşıyorum. bulunduğum ilçede ilk zamanlarda 3 farklı gazete bayisi vardı satan. zamanla bu sayı 2'ye düştü. son 1.5 yıldır da sadece tek bir bayide bulunuyordu dergi.
ne var ki 4-5 ay önce son mizah dergisi satan gazetecei de "artık satmayacağım kusura bakmayın" dedi. dağıtıcı ile papaz olmuşlar. satış az. her hafta dergiler iade dönüyor. kar bırakmıyor.
sırf dergi almak için bursa merkez'e gidiyorum bazen. koskoca heykel'de tek bir yer var dergi satan. eskiden heykelden timurtaşpaşaya kadar bir sürü gazete - dergi bayisi vardı ve hepsinde de mizah dergisi olurdu. şimdi sadece sönmez iş sarayının köşesinde tek bir tane bayi kaldı. o da bırakır yakında.
d&r, migros gibi alışveriş mekanlarında oluyor bir de. her hafta sonunda d&r'a gelen onlarca dergi hiç satılmadan deste deste sıralanıyor. iade ediliyorlar.
kısacası arkadaşlar, dergiyi alan okuyan yok. düzenli "mizah okuyucusu" kalmadı ülkede. otobüs falan beklerken alıp birkaç sayfa okuyup atan bir kesim vardı artık satış da azalınca onlar da bitti.
hal böyle olunca eski usta çizerlerde tahmin ederim heves kalmadı. eski karikatürlerini tekrar veriyorlar arada. sadece düzenli takip eden bizler anlıyoruz. nasılsa çoğunluk farkında değil. "yumurtalar"dan fırlamış yeni yetme amatörler ise çok çok kötü. son zamanlarda parlayan tek bir tane bile sağlam karikatürist yok.
penguen de kapanırsa bu işin sonu gelecek demektir.
umarım uykusuz + penguen birleşir. beceriksiz amatörlerden arındırılmış, sağlam, kaliteli mizah yapan adamlar doğru dürüst bir dergi çıkarırlar ve ülkede mizah dergisi kavramı bitmez. ya da "misvak" gibi yobazların eline kalmaz.
mizah ülkenin en önemli muhalefetidir. yanlışları gösterir. bunun farkında olan hükümet için bu dergilerin kapanması elbette istenen durum.
umarım düşündüklerim gerçekleşmez..