umarım söylediklerimi dikkate alırsınız. son bir haftadır inanılmaz hatalar yapıyorsunuz. seçime iki gün kalmış, odak noktanız oldukça kaymış durumda.
size durumun ciddiyetini anlatayım; işim gereği yabancı raporların hepsi önüme düşüyor. bu raporlar türkiye'dekiler gibi değil, sağlam çalışmalar var. bu raporların çoğunda rte ilk turda seçimi çok az bir farkla alıyor. hükümet ise hdp'nin barajı geçmesi durumunda muhalefetin, kesin gibi. başkanlığı alamayan meclis ne işe yarayacaksa. sanki hükmü var. her ne kadar akp'den ve mhp'den iyi partiye ve saadete geçecek oyları, dolayısıyla rte'nin tabanından azalacak oyları sürpriz görsem de, varsayımlarla hareket etmek istemiyorum. herkes aklını başına almak zorunda.
bugün izmir mitingini izledim. ben bu kadar insanın toplanıp da, bu kadar boş geçen miting hatırlamıyorum. 2 milyon insanı "başaracağız" diye bağırtmadınız ya, size inanamadım. mitinglerinize bebek bezleriyle başladınız, ekonomiden dem vurdunuz, işsizlikten, üretimden, köy okullarından, endüstri 4.0'dan bahsettiniz. ümit verdiniz. bunları baştan anlatmak istemiyorum, her şeyin farkındasınız. ama bugün geldiğiniz nokta "benim diplomam var, ama o kek diyor, şiir yazdım evet, ön sıradakiler susun, aman buraya minibüs koyun". ya siz iyi misiniz? bakın, bu seçimi devirmek için sadece iki gününüz var ve size tek bir önerim var. sadece tek bir şey konuşun: ekonomi, ekonomi, ekonomi, ekonomi!
her mitinge şöyle başlayın: hep beraber söylüyoruz: "başaracağız, başaracağız, başaracağız!" bu ülkeyi baştan yaratacağız! bu ülkeyi bu adamların elinden 81 milyon kurtaracağız.
elinizde zilyon şans var. akp size pas atıyor, gol atamıyorsunuz. nerede abicim patates, soğan. patates 6 lira oldu 6 liraaa diye bağıracaksınız. soğan 8 lira oldu diye bağıracaksınız. et yiyemiyoruz et diye bağıracaksınız. tarımı, hayvancılığı bitirdiler, ağaçlarımızı kestiler, arazilerimize bina diktiler diye bağıracaksınız.
başaracağız, başaracağız, tekrar edin, başaracağız! bu ülkeye tarımı, hayvancılığı yeniden kazandıracağız. mazotu -atıyorum- 2 lira vereceğiz. gübreyi biz vereceğiz, tohumu biz vereceğiz, hayvanlar için arsayı biz vereceğiz. yeter ki benim ayşe teyzem, ali torunum et yesin. başaracağız!
işsiziz işsiz! iş yok. öğretmenler işsiz, doktor işsiz, avukat işsiz, mühendis işsiz. asgari ücret bile vermiyorlar bu insanlara. iş yok iş! fabrikaları sattılar, devlete ait her şeyi sattılar. utanmadan, atama bekleyen öğretmen yok diyor. insanlar intihar ediyor işsizlikten. cebinde parası yok. anasının babasının yüzüne bakamıyor, evlenemiyor. bu ülkenin bacalarını tüttüreceğiz! fabrikalarla donatacağız. kimse çalışmak için istanbul'a gelmek zorunda kalmayacak! başaracağız. köy okullarını açacağız. atanamayan öğretmen kalmayacak! size söz veriyorum! başaracağız! tekrar edin! başaracağız!
emeklilerimiz kan ağlıyor, ceplerinde beş kuruş paraları yok, torun sevemiyorlar, 70 yaşında emekli oluyor anam babam. bu mu emeklilik. emeklinin yarısı yaş bekliyor. bu mu adalet! emekli maaşları en az -atıyorum- iki asgari ücret olacak! her bayramda ikramiye vereceğiz. bu ülkenin çalışmış emekçilerini utandırmayacağız. başaracağız! başaracağız!
("100 gun sonra emekliyim ince gelirse" diyen 50-55 kusur yaşında, daha once akp'ye vermis amcayi kendi kulaklarimla duydum. yuklenin buna, artik nasil cozecekseniz)
kreşleri, bakım evlerini, yardımları tekrar tekrar gündeme getirin. bağıra, bağıra. çocuğu olana çocuk yardımı, engeli olana yardım, şehit ailesine yardım. sosyal devlet budur! hep beraber büyüyüp hep beraber zenginleşeceğiz, durumu kötü olanı madara etmeyeceğiz, utandırmayacağız! biz aileyiz, bir cepten çıkan diğer cebe gider, hep beraber kalkınacağız! başaracağız! başaracağız!
öğrencilerim! asla umudunuzu yitirmeyin. sizi hiçbir cemaate teslim etmeyeceğiz. her okulu, ister üniversite olsun, ister lise, en modern yurtlarla donatacağız. kimse param yok diye okumadım diyemeyecek! kitabınızdan, internetinizden para almayacağız! sizden tek bir şey istiyorum. çalışın çalışın çalışın ve dünyayı yakalayın. gerideyiz. maalesef geride kaldık. hep birlikte başaracağız! siz bizim geleceğimizsiniz. neye ihtiyacınız olursa önünüze koyacağız. bizi aydınlığa kavuşturun! pırıl pırıl bir nesil yaratın! başaracağız! başaracağız!
dünya uzaya gitti. 16 yıl bu adamların peşinde takıldık. belki 50 yıl gerideyiz. başaracağız! bu ülkeye, emeği, hakkı, adaleti, üretimi, pırıl pırıl insanları, ümidi, aşkı, sevgiyi, üretimi, tarımı, hayvancılığı, teknolojiyi, bilimi yeniden getireceğiz.
biz halkız! biz halkız! biz halkız! kazanacağız! kazanacağız! kazanacağız!
-----
oradaki milyonlarca insanı bağırtmanız lazım. kendi tabanınıza seslenmekten vazgeçin. aklı başında olan insanlar size zaten ikna olmuş durumda. kararsızları ve akp tabanını almak zorundasınız kazanmak için. bırakın boş lafları. bırakın diplomayı, şiir kitabını. "ülke batıyor ülkeeeee" diye bağırsanıza ya, kafayı yemek üzereyim. "dertlerimiz var bizim dertlerimiz!" diye bağırın. birlik olacağız. ülkeyi hep beraber kurtaracağız. ben değil, biz cumhurbaşkanı olacağız! biz halkız!
başaracağız! başaracağız! başaracağız!
---- vakit kaybediyorsunuz, yapmayın, etmeyin.-- trump gibi biri bile abd'de nasıl başkan oldu hatırlayın. "make america great again".
------
başkanlık için oyum ince'ye, meclis için oyum iyi parti'ye. 15 yıllık chp'liydim, şu anki ve aday olan chp kadrosunun ülke yönetebileceğini düşünmüyorum. hele kılıçdaroğlu gibi bir adam orada hala otururken hiçbir şekilde chp'ye oy vermem. siz aday olmasaydınız, chp'nin bu seçimde baraj altında kalmasına iddiaya dahi girerdim. her neyse, başkanlığı kazanır veya kazanmazsınız, umarım seçimden sonra chp'yi dağıtırsınız ve küllerinizden doğarsınız.
sevgiler ve bol şans.
------
kaç yıllık entry orucumu bozdum. bu entry kendini 2 gün içinde imha edecektir.
23.06.2018 · 17. sıra
beyazfil
22.06.2018 00:08 ~ 08:27