sakalı koyun yağlı, erken ortaçağ arabistanında yaşayan adamın tekinin nikahlayıp evine kokuşmuş et gibi istiflediği, sıram gelince kopası sikini içime soktuğu dördüncü karısı falan değilsem pek itibar etmeyeceğim açıklama. bak bak, "ama yanında oğlu kocası olmadan" gibi garabet bir hoşgörücük de sıkıştırılıvermiş araya, oğlunuza ayrı kocanıza ayrı koysunlar, gönülleri kalmasın. ha bir de şey var: "inanmıyorsunuz zaten bunlara. size ne, niye kötülüyorsunuz?" yaşarken hayatını kabusa çevirdiğiniz, dünyayı burkadan açılan gözleri kadar görmesine izin verdiğiniz ve başka bir hayatın mümkün olduğunu düşünmekten bile korkan kadınlar, kız çocukları söz konusu olunca inanmamak çare değil maalesef: ben istersem doksan değil dokuz bin km gezebilirim, kişisel özgürlüğüm, ama bunun kimseye faydası yok. bu laftaki bariz aptallığı ve kötü niyeti, bu ve benzeri kalibredeki zırvalıklar, soytarılıklar doğrultusunda kafese tıkılmış gibi yaşayan kadınların iç sıkıntısını anlamama engel değil inanmamak. böyle bir inancı aklım kabul edemez, etmez. bunu savunanla da barış içinde aynı ortamı paylaşmam düşünülemez. bunlara kafa yoran savunan radikal islamcılar, örgütlenmeler, inananlar ise gizli şeriat hayranları, henüz ful kapasite olmuyor gönülleri, iç çekerek afganiztan, pakistan tipi toplum hülyaları görüyorlardır geceleri muhtemelen. zaten inancının ahlak boyutuyla daha çok ilgili bir inanan da böyle abukluklarla uğraşmıyor, türbanlı kızı, karısı çalışıyor, seyahatini ediyor. ama işte gericilere yetmiyor bu kadarı, yetemiyor.
çok sorulmuş ama tekrarlamadan da edemeyeceğim neden 90? arapçı kardeşlerimiz buna bir devenin hörgücündeki suyun boşalma süresinde kadın gidip gelmiş olmalıdır, bu da 90 km ye tekabül eder falan gibi funky bir sebep uydurmuşlardır eminim. sorsan bunu savunan ve eminim içten içe gerçekleşmesini gönülden isteyen tekinin karısı bugün bahçelievler'de cipinin içinde tüm trafiği kilitledi, yanında da oğulceğizi ya da neo islamcı kocası falan yoktu, nasıl derler rahat tavırlarıyla da dikkat çekiyordu. duruşundaki vakardan henüz sekseninci kilometrede olduğunu anladım.
kıyamete inanmıyorum ama dinci ya da dini makamı temsil eden, bundan nemalanan biri yaşadığı çağla uyumlu, akıllı, insana saygılı tek bir laf ederse ertesi gün kopacak bence.
24.12.2023 · 48. sıra
snegurochka
23.12.2023 00:32 ~ 01:14