bulamazsınız, bu devirde iyi olanlar ya yorulmuş ve kendi köşelerine çekilmişlerdir ya da kötü olmayı seçmek zorunda kalmışlardır. "her şeye rağmen iyiler" de "zayıf" olarak görüldüğü için bu soruyu sormaya devam edersiniz
Sık geçen başlıklar
iyi insanlar nerededir ve onları nasıl buluruz 6
ekşi'de görbu soruyu zaman içinde bana bizzat soran bazı tipler de oluyor, onlara verdiğim hakettikleri cevabı aktarıyorum;
zamanında iyi insanları kenara ittiniz, görmezden geldiniz, küçümsediniz, umursamadınız. iyi erkekleri ve kadınları mıymıntı, kılıbık, uyuz, sıkıcı gibi etiketlerle dışladınız. gittiniz ne kadar karakter yoksunu, görmemiş, temelsiz, yol yordam bilmeyen, sindirememiş, varoş, kaşar, şımarık, psikopat tip varsa anlık heyecanlar ve gereksiz hırslar uğruna onların peşinden koştunuz, onlar elbet zamanı geldiğinde kaçınılmaz olarak karaktersizliklerini ağır şekillerde gösterince de nerede iyi insanlar öyle mi..
yok size iyi insan.
ha peki yine de iyi insanlar nerede merak mı ediyorsunuz?
iyi insanların artık gözleri açıldı. yaşananlar sayesinde kendilerinin ve sahip oldukları önemli özelliklerin iyice farkına vardılar. bu yüzden de gerçekten kıymetlerini bilen ve onları hakeden kendileri gibi az ama öz iyi insanların yanlarındalar.
yani artık onlar kimlerin kendilerini bulabileceğini belirliyor.
geçmiş olsun.
zamanında iyi insanları kenara ittiniz, görmezden geldiniz, küçümsediniz, umursamadınız. iyi erkekleri ve kadınları mıymıntı, kılıbık, uyuz, sıkıcı gibi etiketlerle dışladınız. gittiniz ne kadar karakter yoksunu, görmemiş, temelsiz, yol yordam bilmeyen, sindirememiş, varoş, kaşar, şımarık, psikopat tip varsa anlık heyecanlar ve gereksiz hırslar uğruna onların peşinden koştunuz, onlar elbet zamanı geldiğinde kaçınılmaz olarak karaktersizliklerini ağır şekillerde gösterince de nerede iyi insanlar öyle mi..
yok size iyi insan.
ha peki yine de iyi insanlar nerede merak mı ediyorsunuz?
iyi insanların artık gözleri açıldı. yaşananlar sayesinde kendilerinin ve sahip oldukları önemli özelliklerin iyice farkına vardılar. bu yüzden de gerçekten kıymetlerini bilen ve onları hakeden kendileri gibi az ama öz iyi insanların yanlarındalar.
yani artık onlar kimlerin kendilerini bulabileceğini belirliyor.
geçmiş olsun.
göstermiş olduğun inayetin insanlarca anlaşılmaması bir yana, yaptığın iyiliğin kötü hissettirecek boyutta geri bildirim alması zamanla sertleşmeye, incelikten uzaklaşmaya itiyor seni. çünkü tam da orada gidebileceğin yol ikiye ayrılıyor ve sen ikisinden birisini seçmek durumundasın:
1.yol: olduğun gibi devam edip artık işlerin iyice enayilik seviyesine gelmesine izin vermek.
2.yol: bu duruma bir son verip başka birine dönüşmek.
bu sebeple, iyi insan aranıyorsa eğer, yolun tek olduğu yol çatından öncesine gidilmesi gerektiği, zira makastan sonra iyi insan bulunamayacağını üzülerek söylemek isterim.
1.yol: olduğun gibi devam edip artık işlerin iyice enayilik seviyesine gelmesine izin vermek.
2.yol: bu duruma bir son verip başka birine dönüşmek.
bu sebeple, iyi insan aranıyorsa eğer, yolun tek olduğu yol çatından öncesine gidilmesi gerektiği, zira makastan sonra iyi insan bulunamayacağını üzülerek söylemek isterim.
iyi insan
gözlem noktasına göre değişir
seri katil çocuklarını çok sevebilir çocukları için iyi bir insandır.
tam tersi öğretmeniniz harika bir
öğretmen olup eşine şiddet uygulayabilir.
ihtiyaç sahiplerine yemek dağıtan “iyi
insan” yemek malzemesi olan hayvan için iyi bir insanmıdır.
ihtiyaç sahiplerine kıyafet dağıtan “iyi insan” tekstilde kötü şartlarda çalıştırılan çocuklar için iyi bir insan mıdır.
(bkz: the good place) dizisinde doug forcett bölümlerini izleyin... son 500 yılda cennete girebilecek tek kişiyken detaylar yüzünden girememesi....
gözlem noktasına göre değişir
seri katil çocuklarını çok sevebilir çocukları için iyi bir insandır.
tam tersi öğretmeniniz harika bir
öğretmen olup eşine şiddet uygulayabilir.
ihtiyaç sahiplerine yemek dağıtan “iyi
insan” yemek malzemesi olan hayvan için iyi bir insanmıdır.
ihtiyaç sahiplerine kıyafet dağıtan “iyi insan” tekstilde kötü şartlarda çalıştırılan çocuklar için iyi bir insan mıdır.
(bkz: the good place) dizisinde doug forcett bölümlerini izleyin... son 500 yılda cennete girebilecek tek kişiyken detaylar yüzünden girememesi....
her yerdeler. kötü insanlarda her yerdeler. her iyi insanın içinde bir kötülük olduğu gibi, her kötü insanın içinde de bir iyilik mutlaka vardır. bir insanı, salt iyi ya da kötü olarak tanımlamak çok doğru olmayacaktır. bize benzeyen insanlar bize iyi bir insan gibi görünürken, bizden farklı olanlar da kötü biri gibi görünür.
muhtelemen eve saklanmış durumda ve anti depresan kullanıyor.