itüden mezun oldum.
deli gibi is ariyorum.
yil 2008 o zaman muhendislik mimarlik
ayaga dusmemis.
baraji gecince mezun oldugun ozel universiteler yok.
her ilde universite de yok.
teknik universite diyince akan sular durmasa da biraz yavasliyor.
neyse 42. gunun safaginda kurumsal gozuken bir sirketten aradilar, gorusmeye cagirdirlar genel mudurluklerine; trde 7 8 subesi olan bir sirket.
artik yonetici midir, patron mudur bilmiyorum
- ikci olmadigi kesin - bir adamla konusuyorum.
daha dogrusu o ahkam kesiyor ben dinliyorum.
“itüden mezunmussun beni baglamaz.
autocad biliyormussun burada isime yaramaz.
ingilizce zaten herkes biliyor.
is tecruben de yok zaten.
seni ise alirim!
asgari ucret veririm!
gunde 12 saat de calistiririm!
ama once o apoletleri cikaracaksin...”
dedi.
“tamam” dedim eve dondum.
ertesi gun aradilar.
olumlu donus yapmislar bana...
dedim ki;
“ben size olumlu donemeyecegim.”
“nasil” dedi.
“isi kabul etmiyorum” dedim.
“nasil” dedi.
“calismayacagim ne nasil” dedim.
“ama biz herkese olumsuz donduk, sizin icin” dedi.
siz oldum bir anda...
apoletlerimi ikna edemedim ben dedim.
anlamadi.
1.5 gun sonra apolet seven bir odtulunun yaninda asgari ucretin 2.5 katiyla ise basladim.
enseyi karartmayin, apoletlere sahip cikin, kaliteli saraptan herkes anlamaz;
onlarin anlamamasi sarabin ederini dusurmez...
——————
edit: neden memur oldugum israrla soruluyor.
cumartesi icin arkadaslar.
#85606806
edit 2: su an farkettim 2008 asgari ucreti 600 kusur lira civari ve ben 2008 yilinda 1600 tl civari bir maas ile ise baslamisim.
utanilasi bir halde ekonomi,
turkiye’nin hali.
edit 3: apolet olayi tam anlasilmamis.
iste sahip oldugum okulda edindigim meziyetlerden bahsediyor adam;
ingilizce, autocad,
itu mezunu olmak vs. gibi.
onlari hakir goruyor,
onardan kurtulup gelecekmisim calismaya yani apoletleri cikaracakmisim.
25.03.2021 · 36. sıra
hem memur hem muhendis
24.03.2021 00:02 ~ 00:49