Sık geçen başlıklar

insan neden sanat yapar 5

ekşi'de gör
hayatla kurulan estetik bir bağdır; bilim bunu başaramaz.
bu soruyu soran birinin asla anlayamayacağı bir durumdan dolayı.
particle fever belgeselinde şöyle bir söz geçiyor:

insanlar neden bilim yapar? neden sanat yapar? hayatta kalmak için en az öneme sahip şeyler, bizi aslında insan yapan şeylerdir."
eşşeğin zikinden dolayı. sanatçı dur bugün ben sanat yapayım 3 kilo diyerek sanat yapmaz. yaptığı işi o yaptığından dolayı ortaya çıkan şey sanattır. ben oturup resim çizmeye kalktığımda nasıl götüme benziyorsa çizdiğim şey, picasso tutup çöpten adam çizdiği an o bir esere dönüşür bu adamın mayasında vardır çünkü.

sene 1994 deu gsf tiyatro dramatik yazarlık birinci sınıfı, ilk yazarlık dersi. efdal sevinçli derse girer ilk sorusu şu olur;

" nasılsınız çocuklar? bir derdi sıkıntısı olan var mı?"

kimseden bir ses çıkmaz herkes mutludur, gsf ye girilmiştir san- at- çı olunacaktır var mı ötesi? hoca bir daha sorar yine sınıftan bir ses çıkmaz herkesin ağzı kulaklarındadır. efdal hoca sınıfa bakar ve şunu der;

"ne halt etmeye geldiniz o zaman buraya?"

sanatçı sanatı düşünerek yapmaz. bir derdi sıkıntısı vardır gördüğü, yaşadığı,duyduğu, hissettiği herhangi bir şeye karşı.. onu kusar o da sanat olur. o kadar
varolmanın ağırlığını üstünden atabilmek için.

"yazmasaydım delirecektim."
- sait faik abasıyanık