hayatla kurulan estetik bir bağdır; bilim bunu başaramaz.
Sık geçen başlıklar
insan neden sanat yapar 5
ekşi'de görbu soruyu soran birinin asla anlayamayacağı bir durumdan dolayı.
particle fever belgeselinde şöyle bir söz geçiyor:
insanlar neden bilim yapar? neden sanat yapar? hayatta kalmak için en az öneme sahip şeyler, bizi aslında insan yapan şeylerdir."
insanlar neden bilim yapar? neden sanat yapar? hayatta kalmak için en az öneme sahip şeyler, bizi aslında insan yapan şeylerdir."
eşşeğin zikinden dolayı. sanatçı dur bugün ben sanat yapayım 3 kilo diyerek sanat yapmaz. yaptığı işi o yaptığından dolayı ortaya çıkan şey sanattır. ben oturup resim çizmeye kalktığımda nasıl götüme benziyorsa çizdiğim şey, picasso tutup çöpten adam çizdiği an o bir esere dönüşür bu adamın mayasında vardır çünkü.
sene 1994 deu gsf tiyatro dramatik yazarlık birinci sınıfı, ilk yazarlık dersi. efdal sevinçli derse girer ilk sorusu şu olur;
" nasılsınız çocuklar? bir derdi sıkıntısı olan var mı?"
kimseden bir ses çıkmaz herkes mutludur, gsf ye girilmiştir san- at- çı olunacaktır var mı ötesi? hoca bir daha sorar yine sınıftan bir ses çıkmaz herkesin ağzı kulaklarındadır. efdal hoca sınıfa bakar ve şunu der;
"ne halt etmeye geldiniz o zaman buraya?"
sanatçı sanatı düşünerek yapmaz. bir derdi sıkıntısı vardır gördüğü, yaşadığı,duyduğu, hissettiği herhangi bir şeye karşı.. onu kusar o da sanat olur. o kadar
sene 1994 deu gsf tiyatro dramatik yazarlık birinci sınıfı, ilk yazarlık dersi. efdal sevinçli derse girer ilk sorusu şu olur;
" nasılsınız çocuklar? bir derdi sıkıntısı olan var mı?"
kimseden bir ses çıkmaz herkes mutludur, gsf ye girilmiştir san- at- çı olunacaktır var mı ötesi? hoca bir daha sorar yine sınıftan bir ses çıkmaz herkesin ağzı kulaklarındadır. efdal hoca sınıfa bakar ve şunu der;
"ne halt etmeye geldiniz o zaman buraya?"
sanatçı sanatı düşünerek yapmaz. bir derdi sıkıntısı vardır gördüğü, yaşadığı,duyduğu, hissettiği herhangi bir şeye karşı.. onu kusar o da sanat olur. o kadar
varolmanın ağırlığını üstünden atabilmek için.
"yazmasaydım delirecektim."
- sait faik abasıyanık
"yazmasaydım delirecektim."
- sait faik abasıyanık