bu duruma saygısızlık diyenler saygısızlığın dik âlâsını yapıyor.
saygısızlıkmış... bir kişinin normal öğününü her zamanki gibi yemesi başkasına karşı niçin saygısızlık olsun? böyle bir saçmalık olabilir mi? bunu nasıl "ama" diyerek savunur insan?
ülkemizde nedense bazı insanlar kendi yaptıkları ibadet ölçüsü üzerinden başkalarına karışma hakkı bulabiliyor. inanılır gibi değil, bu resmen akıl tutulması...
mesela biri normalde namaz kılmaz, sadece cumaları namaza gider ama cumaya gitmeyenleri aklınca kınama hakkını kendinde görür. ya da beş vakit namazını kılmayan biri namaz konusunda ahkam kesmez ama sırf kendisi oruç tutuyor diye oruç tutmayana verir veriştirir. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. ne zaman aşacağız bunları? sen istediğin gibi yaşa, kime ne? ama başkalarına karışma.
düşünsenize, yaşadığımız coğrafyada bir inanışa göre yılda bir defa çile doldurmak veya arınmak için otuz gün boyunca her gün sabahtan akşama kadar susma ritüeli uygulaması olsun. bu inanışa sahip insanlar başkaları bu ritüeli yapmıyor ve ortalık yerde konuşuyor diye onları kınasın, aşağılasın, hatta dövsün... burada mantık var mı?
mahallesi baskısı yapmaya son verin, insanları rahat bırakın...
14.03.2024 · 3. sıra
cesarvallejo
13.03.2024 00:00