Sık geçen başlıklar

hayatın boktan olmasının en büyük sebebi 6

ekşi'de gör
nefret ettiğiniz işlerde çalışıyor, gereksiz şeyler alıyorsunuz. bir amacınız ya da yeriniz yok. ve haliyle en büyük buhranınız hayatlarınız oluyor...
(bkz: albert camus) un dediği gibi hiç doğmamış olmayı yeğlerdim. ama, bu artık mümkün değil. insan için bu dünya hayatını, yaşamı anlamlı kılan tek bir şey var. bütün yapıp etmelerimizin sonucunda istediğimiz tek şey: mutlu olmak. olsak bile bu ruh hali de kısa sürelidir. sürekli bir haz da mümkün değil.

mutlu olmak amacı, insan için nihai amaç olsada son derece anlık bir ruh halini kapsadığı için kalan zamanlarda yine huzursuz olur, canımız sıkılır ve hayatı boktan görmeye devam ederiz.

insan istemediği bir hayata doğdu. sırtımıza yüklenen yaşam bizim için ağır, pek acı, hayal kırıklıkları ve üstesinden gelinemeyecek pek çok görevi içerir. mutluluk olanaklarımız bünyemizle ve içinde yaşadığımız dünyanın fiziksel koşullarıyla sınırlı.

en kolay olan ise aslında mutsuzluk. insanı mahveden şey; dış dünyadan ve diğer insanlarla olan ilişkiler ve bu ilişkiler sonrası gelen acıdır. hayatın en boktan anlarını bize yaşatan işte bu haricî acıdır. inzivaya çekilmek ve diğer insanlardan biraz uzak durmak iyi bir korunma yöntemi olabilir. sonuçta acı, bir duyumdan ibarettir. hissederseniz varolur. hayatın boktan olmasından uzaklaşmak için makul olan şey biraz inzivaya çekilmektir.
temelde ortadoğu coğrafyasında doğmaktır.