Sık geçen başlıklar

eski günlere özlem duyulmasının sebebi 2

ekşi'de gör
(tam sözlerle olmasa da hatırladığım bir hikayeden)

yaşlı, fakir, perperişan birine soruyorlar:

- bir dileğin olsa, bu ne olurdu?
+ gençliğime geri dönmek!
- iyi de sen gençken de, fakirdin, güçlüklerle didindin durdun, nesini geri istiyorsun ki
+ evet gençken de fakirdim, özlenmez diyeceğiniz kadar zordu ama o zaman “umudum” vardı!

aradığımız/özlediğimiz şey eski günler, çocukluk, ilk gençlik vs değil; birşeylerin yoluna gireceğine dair sonsuz “umudumuz” bence…

(dosdoğru sözleri bulursam, editlerim)
geçmişte yaşanan olaylar anıya dönüştüklerinde o an yaşanırken hissedilen kaygıdan artık arınmış hale gelirler diye cevap verilebilecek soru. ayrıca kötü anıları olan kişiler o geçmişi özlemez. bazı insanlar için geçmiş hatırlanmak istenmeyen, iyi ki atlatmışım dedikleri bir şeydir.