babamın anlatırdı hep.
bir gün bir adam oğlu ile çarşıya gitmiş, oğlu bakmış deve 2 akçe baba develer 2 akçe alalım bir tane demiş, babası da yok şimdi olmaz demiş. neyse gel zaman git zaman tekrar baba oğul çarşıya indiklerinde babası oğluna git şu develerin fiyatını bak demiş, oğlu da gelip baba develer 50 akçe demiş. sonra babası oğluna 100 akçe verip iki tane almasını söylemiş.
buna şaşıran oğul merakına yenik düşüp sormuş babasına, baba develer 2 akçeyken almadın 50 akçeye aldın sebebi nedir ?
oğluna dönerek, o zaman paramız yoktu demiş.