kadın ve erkek sözcükleri cinsiyet belirtmede kullanılır. erkek kelimesinin kullanıldığı yerde karşılığı kadındır.
hâlâ anlaşılamayan şey şudur;
toplumda kadın kelimesinin cinsiyet yerine cinsellik içerdiğini düşünen kesim "kadın" demekten rahatsız olup "bayan" der. çünkü "bayan" onlara göre cinsellikten uzak bir kelimedir. akıllarına cinselliğin gelmesini engelleme ve bir nevi tahrikten koruma amaçlı kullanırlar. kadın kelimesinin kibarlaştırılmasına gerek yoktur..
çünkü kadın olmanın da kadın demenin de utanılacak bir tarafı yoktur.
(bkz: kadın mıdır kız mıdır bilemem)
(bkz: hatta belki bayanlardan bile)
edit: arkadaşlar, günlük hayatta bu konuya takılmıyorum. kimi insanların kötü niyetli olmadığını tabii ki ben de biliyorum.
konudan haberi olmadığı için kullananlar da var, normal karşılıyorum. ama bunu "bilerek yapan" sinir bozucu sekilde kadınları aşağılama niyetinde olup, bu konuyu dalga malzemesi yaparak saldıran kişiler de çok.
"bayan paranızın üstünü almadınız" diyen birine "ne diyorsun lan sen, kadın diyeceksin, hanımefendi diyeceksin dağ ayısı hıyar" demiyorum ahssffsk.
burada toplumun genel bilinçaltına dikkat çekmeye çalıştım.
13.02.2021 · 33. sıra
yokcanimm
12.02.2021 00:49 ~ 12:36