ötvyi kaldırsalar bile kimse araba alamaz. millet firma çalışanlarına rüşvet yedirmeye fırsat kolluyor sıfır araba bulabilmek için. dolayısıyla bir işe yaramayacak bir hamledir. yine tanıdığı olan gider sıfır araçları alır başka da bir boka yaramaz. he bu arada ötv ile araba almış milyonlarca insan daha da bilenir iktidara. dolayısıyla böyle bir hamle beklemek saflıktan başka bir şey değil.
Sık geçen başlıklar
araçlardan ötv'nin kalkması 4
ekşi'de görfiyatların artmasıyla sonuçlanır. bu milletin en büyük sorunu akp değildir. ahlaktır.
eşimle aylık gelirimiz ortalama 25 bin. 2012 de sıfır km aldığımız i20 aracımıza binmeye devam ediyoruz. bir kuruş kredi vs. borcumuz yok. çocuklarımızın ve evimizin ihtiyaçlarını rahatça görebiliyoruz. sırf yeni diye bir demir yığınına 600-700-800 bin liraları verecek ve enayi gibi yıllarca kredi ödeyecek kadar kafayı yemedik henüz. eşimle gittiği yere kadar kullanma kararı aldık ve bu saçma vergi düzeninde asla yenilemeyeceğiz. yenilemeyi ister miydim evet isterdim, çocuklarımız büyüdü ve daha geniş bir arabaya ihtiyacımız var.
edit.
2012 de arabayı 39.500 liraya aldık. ortalama maaş gelirimiz 6 bin liraydı. yani 6-7 maaş karşılığı gibiydi. şimdi yenilemek istediğim araç ortalama bir suv 600 bin lira ve 24 maaş karşılığı. asgari ücretlinin ise 200 küsur maaş karşılığı. ne kadar fakirleştiğimiz ortada değil mi? bu kadar fakirleşmişken bir de devlete arabanın iki katı kadar vergi ödemek için uğraşacağım öyle mi? kocaman bir hassiktir çekiyorum. kimse benden böyle bir parayı "çalamaz".
edit.
2012 de arabayı 39.500 liraya aldık. ortalama maaş gelirimiz 6 bin liraydı. yani 6-7 maaş karşılığı gibiydi. şimdi yenilemek istediğim araç ortalama bir suv 600 bin lira ve 24 maaş karşılığı. asgari ücretlinin ise 200 küsur maaş karşılığı. ne kadar fakirleştiğimiz ortada değil mi? bu kadar fakirleşmişken bir de devlete arabanın iki katı kadar vergi ödemek için uğraşacağım öyle mi? kocaman bir hassiktir çekiyorum. kimse benden böyle bir parayı "çalamaz".
bu zihniyet yüzünden hiçbir şey kaldırılmaz. ötv kalksa ödeyenler enayi mi? kyk borçları silinse ödeyenler enayi mi? ben ödediysem herkes ödeyecek kafasındalar.
gümrük vergisi kalksa ben o kadar ödedim siz de ödeyeceksiniz der.
ne yapalım şimdi biri ödedi diye bundan sonra yüzyıllar boyunca herkes ödeyecek mi?
bırakın sizden sonra nesil rahat etsin. ben de ödedim kyk borcumu keşke kaldırsalar. ben de ötv ile araç aldım keşke kalksa ötv.
gümrük vergisi kalksa ben o kadar ödedim siz de ödeyeceksiniz der.
ne yapalım şimdi biri ödedi diye bundan sonra yüzyıllar boyunca herkes ödeyecek mi?
bırakın sizden sonra nesil rahat etsin. ben de ödedim kyk borcumu keşke kaldırsalar. ben de ötv ile araç aldım keşke kalksa ötv.