bazen göreceli bir şeydir. benim için turkuaz su dur. ibretlik bir hikayeyle anlatayım.
üniversite birinci sınıf bitmiş evime dönücem son gün leş gibi sıcak bir temmuz istanbul'u. cebimde 25.5 ytl banka hesabımda da 25 ytl var. akbilimde aylık yok, bir basımlık kontür var ve akşamki otobüs biletimi satın almışım.
neyse efendim akbilimle göztepe kampüsü civarlarındaki evimden çıkıp bir adet aktarmayı da kullanarak bostancı köprüsü mevkindeki outletleri gezmeye başladım. aklımda memlekete dönmeden önce kendimi mutlu etmek adına bir tişört almak var. gençlik var gezdikçe geziyorum, gezdikçe geziyorum tek tişörtlük hakkım olduğu için de seçiciyim. en sonunda ltb de istediğim gibi bişey buldum ve karttan çektircem, cebimdeki parayla da akbil alıp bişeyler yiyip dönücem. kafamdaki plan bu. yalnız karttan çekemiyorum "yetersiz bakiye" diyor. daha dün hesabı kontrol ettiğim için hiç bir şeyden şüphelenmeyip nakit paramı kullanarak 25ytl ye tişörtümü alıyorum. mutluyum. otobüsün saatine de daha nerden baksanız iki saat var. rahatım. mağzadan çıkıp akbank atm sine gidiyorum ve hesabıma bakıyorum. -3.5ytl gösteriyor. soktuğumun bankası bir gece önce kart işletim ücreti kesmiş. temmuz ayında. ocakta kesmişti bir de temmuzda kesmiş. hem de ben eksi26 adında genç kartı kullanıyorum. ulan gencecik çocuğa bu yapılır mı be. yemek param yok, yol param yok ve en kötüsü hemen eve dönmem gerek çünkü valizim ve biletim evde. evde kimse yok çünkü ben son kaldım arkdaşlarım gitti.
yapcak bişey yok allah "yürü ya kulum" dedi. yürüyoruz. ara ara koşturuyorum. lanet hava da ölümüne sıcak. arada bi yerde açlıktan ve seğirtmekten dalaklandım bir markete girdim. ulan bu ne şanssızlık markette adam gibi su yok. tek turkuaz su var. işlenmiş su nefret ederim. neyse suyu hüp demeden içmek istemedim yolda susarım diye azar azar içtim falan çöpü atacak yere denk gelmedim, yere de atmadım haliyle.
öyle böyle derken apartmana geldim fakat neyi farkettim inanamazsınız anahtar yok. "allah'ım beni neyle sınıyorsun?" diyeceğim ama alakası yok. mallığa doymayan ben! evet utanarak söylüyorum ben. tişört denerken pantolon da denedim. eskiden telefonlar tuğla gibi olduğu için pantolonu giyince cebime telefonu, akbili, anahtarı da koyardım ki "cebim doluyken rahatsız oluyor muyum?" gibi sorularıma cevap teşkil etsin. işte "pantolon üstümdeyken parayı ödeyeyim tişört hazırlanırken üstümü değişirim" diye düşünen ben, kart "yetersiz bakiye" dediğinde nasıl heyecan yaptıysam akbil, telefon, cüzdan derken anahtarı pantolonda unutmuşum ya da düşürdüm bu sorumun bi cevabı yok zira...
geçmiş zamandaki şimdiye dönelim. bir şimşek çakması gibi zamanda kafamda yukarda yazdıklarım dönerken o sıcakta, o yorgunlukta yaz gününde soğuk soğuk terlemeye başladım. "ben ne bok yiyeceğim?" diye. efendim, tabiki aç da açıkta kalmazdım ama bilet yanacak eve girmek sıkıntı olacak vs vs gözümde büyüyen dertler bir de millete maskara olacaktım. kapıcıya kapıyı açtırdım ve eve yöneldim gün boyunca yaptığım tek doğru hareket kapıyı kitlemeden çekip çıkmamdı sanırım ( bir sonraki yıl eve hırsız girdikten(iki kez) sonra asla tekrarlamadım ama bu başka bir hikayedir sonra anlatılmalı) hemen akbank kartımı kapının kenarından soktum ama kapımız sıkıymış kart kalın geldi deforme oldu zaten bir gün sonra kırdım hafta başında da iptal ettirdim. "allaaam ne yapıcam ben?" derken turkuaz şişesi aklıma geldi yanımdaydı ve plastiği inceydi. hemen kapıcı dairesine koşturdum bir bıçak aldım pet şişeyi üstten ve alttan kestim elimdeki boru şeklinde kalan kısmı da dikey olarak kestim. yukarı çıkıp kapının üst kısmından araya sokup kapı diline kadar indirdim bi iki zorlamaya kapı açıldı. artık herşey daha güzeldi. hala otobüse yetişebilirdim. teşekkürler "turkuaz su" iyi ki vardın. o günden sonra erikli su bile içmedim hep turkuaz su aldım demeyeceğim o kadar da mal değilim. ama o gün o dakika iyi ki vardı.
peşinen not: kapı kilidini tatilden dönünce değiştirdim arkadaşlara söyleyemedim gerçekleri memlekette kaybettim dedim anahtarı. akbanktan da bi daha hesap açmadım, açmıyorum da.
edit: imla ve üniversite yılını yanlış yazmışım.
Sık geçen başlıklar
ekşi itiraf
1352
ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı
822
beşiktaş
389
masterchef türkiye
285
erkek yazarlardan kadın yazarlara sorular
277
öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler
258
kemal kılıçdaroğlu
232
bitcoin
231
galatasaray
231
fatih terim
193
ali koç
173
fenerbahçe
168
anın fotoğrafı
166
şenol güneş
163
muharrem ince
161
bedelli askerlik
149
ekrem imamoğlu
148
game of thrones
146
ikinci el otomobil piyasası
144
pazar sabahı erken kalkmak için bir neden
143
survivor 2022 all-star
142
survivor 2017
130
survivor 2016
118
arda turan
110
arda güler
106
bu saatte hala uyumama sebebi
105
borsa istanbul
102
mauro icardi
99
survivor 2020 ünlüler-gönüllüler
99
gibi (dizi)
98
masterchef türkiye 2023 all-star
98
mario gomez
97
meral akşener
92
aykut kocaman
88
fernando muslera
82
cristiano ronaldo
77
survivor 2024 all-star
77
2016 turizm krizi
74
lionel messi
74
cumartesi sabahı erken kalkmak için bir neden
72
devlet bahçeli
72
fikret orman
72
mustafa kemal atatürk
71
robin van persie
71
vodafone arena
71
yaran inci sözlük entry'leri
70
radamel falcao garcia
69
şu anda çalan şarkı
68
burak yılmaz
66
rusya ukrayna savaşı
66
çaylak onay listesi
65
selahattin demirtaş
63
okan buruk
62
emlak balonu
60
kızılcık şerbeti (dizi)
58
sergen yalçın
58
survivor 2021 ünlüler-gönüllüler
58
ufak tefek cinayetler
58
erkeklerden kadınlara sorular
57
müge anlı ile tatlı sert
57
2016 ekonomik krizi
56
ersun yanal
56
şu an okunan kitap
56
masumlar apartmanı
55
ricardo quaresma
54
muhammed kerem aktürkoğlu
53
sinan oğan
53
vitor pereira
53
survivor 2018 all-star
51
vatanım sensin
50
oğuzhan özyakup
49
ozan tufan
49
ümit özdağ
49
üstteki yazarın nickinin düşündürdüğü
49
aziz yıldırım
48
cenk tosun
48
yaran facebook durum güncellemeleri
48
2018 ekonomik krizi
47
ismail kartal
47
neden sevgilin yok
47
altay bayındır
46
çağla tuğaltay cinayeti
44
donald trump
43
sabire meltem banko
43
suriyeli sığınmacılar
43
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı
42
kim milyoner olmak ister
42
vincent aboubakar
42
igor tudor
41
jorge jesus
41
mesut özil
41
behzat ç.
40
pfizer biontech covid-19 aşısı
40
yüzüklerin efendisi (dizi)
40
jan olde riekerink
39
#pınarürünleriboykot
38
beyaz futbol
38
cüneyt özdemir
38
nevşin mengü
38
taze naftalin geldi 2
ekşi profili(bkz: nutuk)
herkes atatürkçü ama okuyan yok gibi
edit: dur bi dakka geliyorum uyardı ekşi sözlük nutuk anketi ne göre en azından sözlükçülerin çoğu okumuş.
herkes atatürkçü ama okuyan yok gibi
edit: dur bi dakka geliyorum uyardı ekşi sözlük nutuk anketi ne göre en azından sözlükçülerin çoğu okumuş.
10.12.2015 · 33. sıra
taze naftalin geldi
09.12.2015 11:22 ~ 16:58