Sık geçen başlıklar

nickulaniste 6

ekşi profili
üst e: kaynak https://www.sbb.gov.tr/…22_yili_butce_gerekcesi.pdf sayfa 60

2021'de 12.9 milyar tl bütçeye sahip olan diyanet işleri başkanlığı’nın bütçesi 2022’de 3.2 milyarlık artışla 16.1 milyar tl olacak.

hadi hesap yapalım:

usd/tl kurunu kabaca 9,5 alalım.

16.1 milyar tl 1,7 milyar dolar eder.

aylık 141,7 milyon dolar

günlük 4,65 milyon dolar...
çok, hem de acayip çok...

günlük 4,65 milyon dolar...
günlük 4,65 milyon dolar...
günlük 4,65 milyon dolar...
günlük 4,65 milyon dolar...

meslek okulu açın
meslek okulu açın
meslek okulu açın
fabrika açın
fabrika açın
fabrika açın

e1: aşırı muhalifmişim,öğrendim rahatladım. rasyonel muhalif desediniz daha rahatlardım.
e2: bu paraları artık üretim ekonomisine geçme ve bunun altyapısını hazırlama için harcamayı düşünmez mi acaba iktidarlar. biri yazar organize sanayi demiş. oraya da kalifiye adam lazım. bu bütçeyle öyle rahat yetişirler ki...
e3: meslek okulu yokmuş:-)))). üstüne de aşağılanmışım.
keyif ve bağımlılıklarımız için sağlığımızdan feda etmek aptallıktan çok tercih sorunudur. bu sorun sigara ile sınırlı değil ki; rafine şeker tüketmek, alkol tüketmek, hız yapmak, adrenalin sporları, yemek yemeyi durduramamak vs. hep aynı. dereceleri farklı. en uç noktalardan biri ise uyuşturucu. aptal neden sonuç ilişkisi içinde düşünmeyen, rasyonel karar vermeyen insandır. rasyonellik sade sigara ile ölçülemez, zira oraya da kendince neden sonuç ilişkisi koyup sigara içmeye devam eden bir sürü insan var. misal ben; günde 6-8 sigara içerim ve sadece keyif için içerim, zorunluluktan değil. o keyif için bir bedel ödüyorum ve razıyım. aptal mıyım? hiç de bile.

bu mantık sigara içmeyi özendirmek amaçlı değil, tamamen kişiseldir. sigara zararlıdır. içmeyen iyi yapıyordur.
kendi içine çelişki barındıran başlık. bilimin esası sorgulamaktır. sorgulamazsanız bilimsel olamazsınız. öyleyse sorgulanamaz kabul ettiğiniz anda bilimsel düşünmüyorsunuz o zaman bilimle işiniz yok demek.