şu an monsterden yazıyorum eski cihazım lenovo. öncelikle deneyimlerimi yazayım saçma sapan geyik yazanlar yerine, alacak kişilere yardımcı olurum.
kullandığım monster abra a-5 (3.senesinde)
özellikleri: led ıps mat ekran, 8gb ram,gtx960m ekran kartı,i7 işlemci
artıları: aynı özellikte, diğer rakiplerine göre çok daha ucuz olması
fan gürültüsü fazla değil, ısınma problemi yok, işlemci sıcaklığı 70-80 derece arası, ekran kartı sıcaklığı 70-90 arası oyuna göre değişiyor. klavye w-a-s-d civarında sıcaklık hiç yok sadece sağ tarafta bir ısınma oluyor oyunlarda. güç moduna aldığımda fan sesi 0.
kasa kalitesi fiyatına göre iyi plastik ama 3 yıldır kullanıyorum çok seyehat ettim laptopla çok fazla yıpranma yok. en iyi olan şey ise muhteşem garanti hizmeti. ekranımın bir bölümü bozuldu ve garantiye gönderdim gönderdiğim gün ekranı değiştirdiler ve aynı gün kargoladılar toplam 3 gün sürdü laptobun gidip gelmesi. ayrıca ömür boyu 6 ayda bir olmak üzere bakım hizmeti var.
eksileri: kronik küçük küçük sorunlar. burada teknoloji şans işidir sadece bana gelmiş olabilir ya da genel problem olabilir ben sadece yaşadığım deneyimi yazıyorum.
power tuşu ayağı kırıldı bir tarafa çöküyor. çok önemli bir problem değil benim için. fakat pil yuvası durduk yere çat diye kırıldı pil düşmesin diye bantladım orayı.
beni çıldırtan kulaklık girişi problemi: bir süre kulaklığın sağ tarafından ses gelmedi. daha sonra 2 taraftan gelmemeye başladı baya uğraştım düzeltmek için bazı günler ses sorunsuz geliyordu ertesi gün sağdan gelmiyor ya da hiç gelmiyordu son 3 aydır düzeldi şuan kulaklıktan ses geliyor. son 1 haftadır yeni bir sorun var kulaklık ve hopörlerden ses gelirken çıt çıt ses geliyor laptoptan kaynaklı mı sorun tam çözemedim daha.
ekran problemi ekranın en altında ki pikseller de sıkıntı var dalga şekline bir kararma var.
hopörler sesi çok iyi değil lenovodon buna geçince çok kötü gelmişti ses zamanla alıştım.
dvd room açılmıyor tuşa basınca
usb girişlerinde temazsızlık var bazen çalışmıyor bir şey taktığımda sokup çıkarmam gerekiyor bir kaç kere.
lenovo deneyimlerim.
alalı altı sene oldu y580 modeli ekran kartı gtx660m i7 8gb ram
3 sene ben kullandım şu an abim kullanıyor
artıları: hopörler sesi çok iyi, webcam hd, çok iyi bir kamerası var,
eksileri: fan sesi çok fazla, ısınma çok fazla laptobu ilk aldığımda bile 90 derece işlemci sıcaklığı ile oyun oynuyordum. laptop üst kasası metal alt kasa plastik ama öyle bir plastik yok çöp poşeti daha sağlamdır. laptobu yere düşürdüm bir kere haşatı çıktı komple kasa değiştirdim. daha sonra abime verdim laptobun sol fan ızgaraları döküldü bildiğin kendi kendine döküldü plastik ızgaralar. kasayı yenilemeden öncede aynısı olmuştu düşürmeyle de alakası yok dökülmenin.
son söz: monster ısınma ve fan sesi olmadığı için çok iyi laptopta en önemli şey budur bence ama anlattığım küçük küçük problemler can sıkıyor bidaha laptop alacağım zaman para durumuma göre bir daha monster tercih etmeyebilirim fakat başarılı bir türk markası garanti hizmetleri çok iyi ,laptopları clevodan hazır alsalar bile daha da başarılı olabilecek potansiyele sahip bir firma olduğu için monster almayın demeyeceğim fakat bunları bilin küçük küçük problemler yaşadım ama aynı özellikteki msı fiyatları 2 kat fazla olduğu için bu fiyat avantajı ile alınabilir.
lenovoda ise kronik problem yaşamadım sadece harddiski bozuldu 4.senesinde ama kasa kalitesi çok kötü olduğu için ve ısınma ve fan problemi olduğu için bir daha lenovo alacağımı zannetmiyorum.
edit: son bir ekleme: çok net söylüyorum hp alan net geri zekalıdır.
Sık geçen başlıklar
ekşi itiraf
1352
ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı
822
beşiktaş
389
masterchef türkiye
285
erkek yazarlardan kadın yazarlara sorular
277
öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler
258
kemal kılıçdaroğlu
232
bitcoin
231
galatasaray
231
fatih terim
193
ali koç
173
fenerbahçe
168
anın fotoğrafı
166
şenol güneş
163
muharrem ince
161
bedelli askerlik
149
ekrem imamoğlu
148
game of thrones
146
ikinci el otomobil piyasası
144
pazar sabahı erken kalkmak için bir neden
143
survivor 2022 all-star
142
survivor 2017
130
survivor 2016
118
arda turan
110
arda güler
106
bu saatte hala uyumama sebebi
105
borsa istanbul
102
mauro icardi
99
survivor 2020 ünlüler-gönüllüler
99
gibi (dizi)
98
masterchef türkiye 2023 all-star
98
mario gomez
97
meral akşener
92
aykut kocaman
88
fernando muslera
82
cristiano ronaldo
77
survivor 2024 all-star
77
2016 turizm krizi
74
lionel messi
74
cumartesi sabahı erken kalkmak için bir neden
72
devlet bahçeli
72
fikret orman
72
mustafa kemal atatürk
71
robin van persie
71
vodafone arena
71
yaran inci sözlük entry'leri
70
radamel falcao garcia
69
şu anda çalan şarkı
68
burak yılmaz
66
rusya ukrayna savaşı
66
çaylak onay listesi
65
selahattin demirtaş
63
okan buruk
62
emlak balonu
60
kızılcık şerbeti (dizi)
58
sergen yalçın
58
survivor 2021 ünlüler-gönüllüler
58
ufak tefek cinayetler
58
erkeklerden kadınlara sorular
57
müge anlı ile tatlı sert
57
2016 ekonomik krizi
56
ersun yanal
56
şu an okunan kitap
56
masumlar apartmanı
55
ricardo quaresma
54
muhammed kerem aktürkoğlu
53
sinan oğan
53
vitor pereira
53
survivor 2018 all-star
51
vatanım sensin
50
oğuzhan özyakup
49
ozan tufan
49
ümit özdağ
49
üstteki yazarın nickinin düşündürdüğü
49
aziz yıldırım
48
cenk tosun
48
yaran facebook durum güncellemeleri
48
2018 ekonomik krizi
47
ismail kartal
47
neden sevgilin yok
47
altay bayındır
46
çağla tuğaltay cinayeti
44
donald trump
43
sabire meltem banko
43
suriyeli sığınmacılar
43
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı
42
kim milyoner olmak ister
42
vincent aboubakar
42
igor tudor
41
jorge jesus
41
mesut özil
41
behzat ç.
40
pfizer biontech covid-19 aşısı
40
yüzüklerin efendisi (dizi)
40
jan olde riekerink
39
#pınarürünleriboykot
38
beyaz futbol
38
cüneyt özdemir
38
nevşin mengü
38