devam edeyim.
sedat: survivor'da içinde ağır dram barınan iki karakter var demiştim ya, diğeri de sedat. furkan'la aralarında bi sıralama yapacak olursak, birincisi hatta.
"çılgın" sedat, hayatta arada kalmayı, bi yere ait olamamayı, ne kadar çabalarsak çabalayalım bazen kendimizi konumlandırmakta çaresiz kalmayı temsil ediyor. ne "çılgın"'ın çılgınlığını taşıyabiliyoruz ne de olmak istediğimiz "sedat"'ın ağırlığını. öylece savrulup gidiyoruz.
biraz karışık anlatmış olabilirim. daha net gidelim. sedat survivor adasına neden çağrıldı? daha doğrusu konumu neydi? şöyle söyleyelim; biliyoruz ki, survivor'daki karakterler aslında kendilerinden öncekilerin birer kopyası, muadili. daha doğrusu, bu düşünceyle survivor'a davet ediliyorlar; herkes birinin karşılığı, ee tabii bunun ne kadarını başarabiliyorlar, orası ayrı bi konu.
diğerlerini boş verip sedat üzerinden gidelim. acun'un sedat'tan beklentisi neydi?
sedat kim ya da kimlere karşılık geliyordu?
sedat, yılmaz morgül'dü, nihat doğan'dı, kıbrıslı taner'di. en azından acun için buydu. eee çılgındı sonuçtu. birkaç çılgınlık yapacaktı haliyle. çiğ ama komik hareketler, atarlar giderli laflar, saçma sapan aforizmalar, ağaçlara tırmanmalar, olay çıkarmalar, vs...
peki sedat naptı? maddi zorluklar çekip çocuğu için mücadele eden ağır, olgun, yaralı bi baba kanalından, duygusaldan, damardan girmeye çalıştı! ve haliyle olmadı. olamazdı da. çünkü sen "çılgın"sın. "çılgın." beklentiyi karşıla.
gerçi bu sezonki casting ekibi acun medya'da komple başka bi alana kaydırılmalı, gönüllerin adası dedikleri yeri gönüllerin huzurevine ya da ne bileyim, bi nuri bilge ceylan filminin açılış sahnesine çevirmişler. insan gözü kapalı 10-12 kişi seçse, bundan daha kötü casting yapamazdı herhalde. neyse konu dağılmasın. "gerçi" demiştim. gerçi acun için casting genel anlamda hayalkırıklığı yarattı ama, sedat'ın açtığı yara daha derin oldu.
düşünün acun'sunuz. "got damn it.. oh my god" eser bırakıp gitti. semih'in yerine diye çağırılan erdi'den, erdi'nin kendisi bile 2.hafta sıkıldı. tek tek gidecek vaktimiz yok, kabaca söyleyelim, diğerleri de fos çıktı. ee zaten büyük bi beklenti yoktu, çıkarsa sürpriz olacaktı, ama çılgın sedat o konumda çağrıldığından, bi yllmaz morgül, nihat doğan olmalıydı, o mecburdu, yoksa ne işi vardı?
gelelim çılgın sedat'ın dramına..sedat, çılgınlığının hakkını verebilseydi, deliye, çılgınlığa yatsaydı, kasmayıp salsaydı, hem kendi hem bizler zevk alacaktık. oysa şu an ruhunun tüm derinlikleriyle mutsuz. adada en mutsuz, mutsuzluktan da ziyade, kendini değersiz hisseden kim diye sorsanız, bunun cevabı uzak ara "sedat" olur.
lakabınız "çılgın" ise, arabesk fantezi müzik yapıp "tarabya'da bi kata bilmem nerede yata" diye şarkı yapıyorsanuz, ancak o konumun hakkını vererek var olabilirsiniz. kendinizi sevdirebilirsiniz. sen yıldız tilbe'sin, o kadar "çılgınlık"tan yürümem diyorsan "berdan mardini"sin, alişan'sın.. ama sen fahir atakoğlu bile olup bunların yakınından bile geçemedin...
bunu biraz açalım. çılgın sedat deli gibi sıkıyor kendini. kasıyor. ilhan'ı gördükçe daha da artıyor bu. derdi liderlik değil aslında. hayat boyu gerek müziğinden gerek halinden tavırdan görüntüsünden, kısacası kendisini çılgın sedat yapan ne varsa, her şeyden kurtulmak, temizlenmek, survivor'da başka bi "sedat" yaratmak istiyor bu karakter. tek istediği, bütün arzusu, saygı...
sedat kim biliyor musunuz? yeni tanıştığınız insanlarla dolu kalabalık bi masaya oturdunuz. aslında çok zekisiniz. esprilisiniz. ve genelde sohbetlerin aranan ismisiniz. muhabbet hep sizin etrafınızda döner. ona buna sararsınız. espri yaptıkça açılır, insanların kahkahalarını duydukça güven kazanırsınız.
nadir de olsa bazı geceler böyle olmaz. ilk girişi yapamazsınız, espriniz anlaşılmaz, araya laflar girer, özgüvensiz gününüzdür, v.s v.s. olmaz işte. masanın hakimiyetini başkaları alır, güldürür, raks eder. siz de ciddi, karizmatik, cool, arada sohbetlere katılan bi konuma kayarsınız. buradan yürüyeyim bari dersiniz. masadakileri güldüren siz olsaydınız, havaya girecektiniz, oysa sizin yerinizi alanlara şimdi sulu, yavşak tipler gibi bakıyorsunuz di mi? çünkü kaybettiniz. ama belli etmemek gerekir bunu.
ve artık yeni tanıştığınız insanların gözünde siz "o"sunuzdur. o akşam ne gösterdiyseniz o.
sedat için survivor, huzursuz bi masa, ama ne yazık ki oradan kalkamıyor. çırpınıyor, debeleniyor, karakterinin üzerinde oynayabildiği kadar oynuyor, ama olmuyor, bi türlü rahatlayamıyor.
sedat'ın ruh halini daha iyi tarif edebilmek için örnekler üzerinden gidelim. oyun kazandığında ne yapıyor sedat? genelde deli gibi bağırmıyor di mi? coşmuyor. cool, karizmatik bi şekilde yürüyor.. bu duyguyu belki tam olarak ifade edemedim ama, yazarken de anlıyorum beceremediğimi, bu harekette şey var aslında; "beni görün. ben buyum. kazandım, yendim, ama deli gibi sevinmiyorum. benim için önemsiz."
şöyle anlatayım, yabancı bi takımla ilk kez halı sahada maç yapıyorsunuz. gol attınız. hiç sevinmeden artist artist yürüyerek kendi sahanıza gelirsiniz. bu "bi şeydir" işte. ibrahimovic'in golden sonra öyle bakması gibi...
sedat, adem'le kavga etti di mi? ilhan'la da.. sabriye, şahika, vs...
peki sonra noldu?
sabriye'ye gitti, işte çocuklarımdan vurma v.s dedi.
adem'le diyalog kurmaya çalıştı.
ilhan ve grubuyla kafa kafaya geldi..bağırdı, çağırdı, dayılandı.
peki sonra?
şu sahne ağır dramdır aslında ve bize sedat'ın survivor'daki halinin özetidir; (videosunu bulduğumda koyacağım)
hentbol oyununu kaybettiklerinde serhat üzerine gittiğinde naptı sedat? ağlamaklı bi halde.. "bi oyunu da benim için kaybedelim. özür dilerim. ya olsun napıyım hata bendeydi. tamam abi kabul ediyorum her şeyi" v.s dedi. o böyle dedikçe serhat daha da bağırdı, çağırdı. sedat karşılık vermedi, minik bi çocuk gibi denize gitti. sonra da o oyunda bi daha oynamayıp tek başına acınacak bi halde oturdu. hiç konuşmadı.
peki aynı programda sonra noldu? sedat, tekli röportajlarda başta ilhan olmak üzere o ekibe komple meydan okudu. sert konuştu. birden "erkek", "alfa" oldu. konseyde de "ilhan"ı yazdı.
peki bunların sebebi ne?
sedat, önce parlayan, dayılanan, sonra sabriye'den ilhan'a kadar herkese korkudan geri vites yapan biri mi? korkak mı? bi duruşu yok mu?
işte o ağır dramın yattığı yer burası.
sedat, korkak filan değil. kaypak olduğunu da sanmıyorum. sedat'ın tek ve çok büyük sorunu, survivor karakterini bulamaması. ne olduğunu kendisi de bilmiyor. bi öyle bi böyle davranmasının sebebi de bu. iyi kötü bi damar bulsa, alışacak, oradan gidecek, ama hiçbiri içine sinmiyor, sürekli başa dönüyor.
serhat'a alttan alıyor, sonra ulan niye alttan aldım ben, posta koyayım diyorum. posta koymaya çalışıyor, bu sefer altını dolduramıyor.
furkan'ı, sema'yı, serhat'ı, vs. iyi kötü herkesin bi kimliği var kafamızda. ama sedat'a dair koca bi boşluk var. işte o da tam olarak bu boşlukta kayboluyor.
"abi" olayına bu kadar takmasının nedeni de bu. hep aynı yere çıkıyor. "saygı". "önemsenme." "kendini kabul ettirme".
işte furkan'la da benzeştikleri nokta bu.
birisi doğuştan, yaptığı müzikten, yaşadığı hayattan, v.s'den çemberin içine hiç girememiş. öbürünün de bütün ergenliği çemberin içinde geçmiş, ama halukların pınarların babaların abilerin ablaların annelerin sayesinde olmuş bu...
ve şimdi ikisi de burayı tırmalıyor.
sedat için survivor'daki mutluluk tarifi çok basit.
bi kere serhat'a, ilhan'a dediği gibi furkan'ın ona bütün ruhuyla "abi" demesi, ilhan'ın bi anısını anlatması, serhat'ın uyanır uyanmaz "günaydın" demesi. tüm çabası sadece bunlar için. kendini değerli hissetmek. önemsenmek. sadece"beni de aranıza alın" değil, "bana değer vererek aranıza alın" yakarışı.
-bi tane fotoğraf vardı. ilhan, serhat, sema, furkan oturuyordu yüksek bi yerde. sedat da yerden onlara bakıyordu. bi daha görürsem ekleyeceğim. sedat'ın survivor'daki ruh hali o fotoğrafta saklı işte.-
Sık geçen başlıklar
ekşi itiraf
1352
ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı
822
beşiktaş
389
masterchef türkiye
285
erkek yazarlardan kadın yazarlara sorular
277
öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler
258
kemal kılıçdaroğlu
232
bitcoin
231
galatasaray
231
fatih terim
193
ali koç
173
fenerbahçe
168
anın fotoğrafı
166
şenol güneş
163
muharrem ince
161
bedelli askerlik
149
ekrem imamoğlu
148
game of thrones
146
ikinci el otomobil piyasası
144
pazar sabahı erken kalkmak için bir neden
143
survivor 2022 all-star
142
survivor 2017
130
survivor 2016
118
arda turan
110
arda güler
106
bu saatte hala uyumama sebebi
105
borsa istanbul
102
mauro icardi
99
survivor 2020 ünlüler-gönüllüler
99
gibi (dizi)
98
masterchef türkiye 2023 all-star
98
mario gomez
97
meral akşener
92
aykut kocaman
88
fernando muslera
82
cristiano ronaldo
77
survivor 2024 all-star
77
2016 turizm krizi
74
lionel messi
74
cumartesi sabahı erken kalkmak için bir neden
72
devlet bahçeli
72
fikret orman
72
mustafa kemal atatürk
71
robin van persie
71
vodafone arena
71
yaran inci sözlük entry'leri
70
radamel falcao garcia
69
şu anda çalan şarkı
68
burak yılmaz
66
rusya ukrayna savaşı
66
çaylak onay listesi
65
selahattin demirtaş
63
okan buruk
62
emlak balonu
60
kızılcık şerbeti (dizi)
58
sergen yalçın
58
survivor 2021 ünlüler-gönüllüler
58
ufak tefek cinayetler
58
erkeklerden kadınlara sorular
57
müge anlı ile tatlı sert
57
2016 ekonomik krizi
56
ersun yanal
56
şu an okunan kitap
56
masumlar apartmanı
55
ricardo quaresma
54
muhammed kerem aktürkoğlu
53
sinan oğan
53
vitor pereira
53
survivor 2018 all-star
51
vatanım sensin
50
oğuzhan özyakup
49
ozan tufan
49
ümit özdağ
49
üstteki yazarın nickinin düşündürdüğü
49
aziz yıldırım
48
cenk tosun
48
yaran facebook durum güncellemeleri
48
2018 ekonomik krizi
47
ismail kartal
47
neden sevgilin yok
47
altay bayındır
46
çağla tuğaltay cinayeti
44
donald trump
43
sabire meltem banko
43
suriyeli sığınmacılar
43
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı
42
kim milyoner olmak ister
42
vincent aboubakar
42
igor tudor
41
jorge jesus
41
mesut özil
41
behzat ç.
40
pfizer biontech covid-19 aşısı
40
yüzüklerin efendisi (dizi)
40
jan olde riekerink
39
#pınarürünleriboykot
38
beyaz futbol
38
cüneyt özdemir
38
nevşin mengü
38