dönenlerin çoğu vatandaşlığını almış remote işini ayarlamış öyle dönüyordur, yoksa emin olun kimse iyi bir ülkeye gittyse o rahatı bırakıp tekrar aynı çileyi çekmeye gelmez, geliyorsa level atlamaya geliyordur.
Sık geçen başlıklar
yurtdışına gidenlerin geri dönmeye başlaması 4
ekşi'de görbre zır cahiller, sadece geçen yıl 139.500 kişi türkiye'den yurt dışına gitmiş.
bir de kalkmış diyor ki aldığım duyumlara göre puhaha nasıl oluyor lan o ? mesela her hafta dünyadaki göçmenlik kurumları alfabetik sırayla arayıp da "abi gözünüz aydın, bugün bizim burdan bir türk daha yola çıktı" mı diyor ya da haftalık excel dökümü mü atıyor ? *
3 yıl önce yurt dışına taşındım. şayet ailem türkiye'de olmasa sanırım kolay kolay tatile falan da gitmem o derece.
zorluklar kısmına gelecek olursak da;
yemek gibi bir dert artık yok, avrupa'nın neredeyse her yerinde türkler ve türk yemekleri var. en fazla 1-2 saat yol gidersin sonunda o lahmacuna, dönere, pideye kafayı gömersin kardeşim.
ırkçılık falan filan denmiş, elbette ülkesine göre oranı değişir ama türkiye'de sokak köpeği tarafından parçalanmaktan, samuray kılıçlı şizofren tarafından yolda doğranmaktan ya da avm'de kekonun birinden durduk yere suplex yiyip de sakat kalmaktan daha acı bir durum değil bu.
özetle arkadaşlar; 10 kişilik arkadaş çevrenizin bir tanıdığının arkadaşının başına gelen bir olayı kitleleri etkileyen bir şeymiş gibi büyütmeyin. 10 binde 1'dir o. ha bir de siz her yurt dışı dediğinizde yukarıdaki gibi zırvalayanlar olacaktır direkt muhabbeti kesin ve dil öğrenmeye devam edin. dünya çok büyük ve insanca yaşamak herkesin hakkı.
bir de kalkmış diyor ki aldığım duyumlara göre puhaha nasıl oluyor lan o ? mesela her hafta dünyadaki göçmenlik kurumları alfabetik sırayla arayıp da "abi gözünüz aydın, bugün bizim burdan bir türk daha yola çıktı" mı diyor ya da haftalık excel dökümü mü atıyor ? *
3 yıl önce yurt dışına taşındım. şayet ailem türkiye'de olmasa sanırım kolay kolay tatile falan da gitmem o derece.
zorluklar kısmına gelecek olursak da;
yemek gibi bir dert artık yok, avrupa'nın neredeyse her yerinde türkler ve türk yemekleri var. en fazla 1-2 saat yol gidersin sonunda o lahmacuna, dönere, pideye kafayı gömersin kardeşim.
ırkçılık falan filan denmiş, elbette ülkesine göre oranı değişir ama türkiye'de sokak köpeği tarafından parçalanmaktan, samuray kılıçlı şizofren tarafından yolda doğranmaktan ya da avm'de kekonun birinden durduk yere suplex yiyip de sakat kalmaktan daha acı bir durum değil bu.
özetle arkadaşlar; 10 kişilik arkadaş çevrenizin bir tanıdığının arkadaşının başına gelen bir olayı kitleleri etkileyen bir şeymiş gibi büyütmeyin. 10 binde 1'dir o. ha bir de siz her yurt dışı dediğinizde yukarıdaki gibi zırvalayanlar olacaktır direkt muhabbeti kesin ve dil öğrenmeye devam edin. dünya çok büyük ve insanca yaşamak herkesin hakkı.
önceden yurtdışına giden 10 kişi vardı, 1'i dönüyordu. şimdi yurtdışına giden 100 kişi var, 30'u dönüyor. o yüzden size sayısal olarak farklı geliyordur, oransal olarak da farklı fakat bu gerçeği değiştirmiyor. türkiye'nin kaybı her geçen gün artıyor, böyle giderse daha da artacak, makas iyice açıldı. türkiye önceden işçi kaybediyordu, şu anda nitelikli iş gücünü, beyinlerini kaybediyor. bu gelecekte çok büyük sorunlar yaratacak. yurtdışında mühendislik eğitimi alan birisi olarak söyleyeyim, arkadaşlarımın bir çoğu şu gitse de ülkemize geri dönsek kafasında. kimse bahsettiğiniz kafada değil, entry zaten troll ama gerçekmiş varsayalım yine de.
yurtdışına çıkıp da geri dönen insanları, karakterlerini kategorize edebilecek kadar tanıyorum, çok fazla gözlem imkanım oldu. kim ne gördü de döndü, ne derece spesifik sorunlar gördüler, büyük ölçüde biliyorum. şunu söyleyebilirim, yurtdışında yaşamak kolay değil doğru, ama türkiye'dekinden zor değil.
yurtdışına çıkıp da geri dönen insanları, karakterlerini kategorize edebilecek kadar tanıyorum, çok fazla gözlem imkanım oldu. kim ne gördü de döndü, ne derece spesifik sorunlar gördüler, büyük ölçüde biliyorum. şunu söyleyebilirim, yurtdışında yaşamak kolay değil doğru, ama türkiye'dekinden zor değil.
ülkede nitelikli iş gücünün yarısı yurtdışına gitti veya gitmeye hazırlanıyor. şuana kadar geri dönenini hiç görmedim. geri dönmeleri için ülkeye batıran soyup soyan bu iktidarın kaybetmesi gerek.