dış borç alacaklılarından kaçmak için yapmış olabiliriz.
Sık geçen başlıklar
turkey'in turkiye olarak değiştirilmesi 4
ekşi'de görturkey yerine uluslararası alanda turkia kullanılmalı. ispanyollar , italyanlar ve daha birçok ülke böyle diyorlar. yazılışları farklı olabilir tabi , okunuşları bu şekildedir. slavlar da turtsiya derler ya da turska. fakat çevremde bu konu ne zaman açılsa ve bu görüşümü dile getirsem, çevremdeki insanlarda bir şaşkınlık görüyorum, sanki çok imkansız bir şey demişim gibi. yahu daha dün çek cumhuriyeti uluslarası resmi adını czech republicten çekya olarak sadeleştirmedi mi? tüm dünya da kabul etti...
edit : tam ben çekya örneğini veriyorken benden önce bir yazar vermiş , neyse sağlık olsun :d
edit : tam ben çekya örneğini veriyorken benden önce bir yazar vermiş , neyse sağlık olsun :d
bu eksisozluk gercekten cok fantastik bir yer oldu. tam anlamiyla yari cahil topluluguna evrildi. biri diyorki biz niye egypt’e misir diyoruz. cunku ulkenin gercek adi misr kendi yerlisi misr diyor.
biri diyor ki diger ulkelerde nasil degisecek. saniyorki almanca da fransizcada turkiye hindi anlamina geliyor.
her neyse gayet makul ve yapilabilecek bir istir. bir gecede koca holland’nin adi degistiyse turkey ismide degisebilir.
biri diyor ki diger ulkelerde nasil degisecek. saniyorki almanca da fransizcada turkiye hindi anlamina geliyor.
her neyse gayet makul ve yapilabilecek bir istir. bir gecede koca holland’nin adi degistiyse turkey ismide degisebilir.
türkiye'nin, evrensel dil ingilizce'de, haddini bilmez, tarih bilmez bir katıksız orospu çocuğu yüzünden "hindi" olarak anılması durumuna son verme çabasi cok guzel.
ama once kendi icindeki had bilmez, tarih bilmez, koskoca 1 milyarin uzerinde insanin yasadigi ulkeye hindistan diyen katiksizlari temizle.
ama once kendi icindeki had bilmez, tarih bilmez, koskoca 1 milyarin uzerinde insanin yasadigi ulkeye hindistan diyen katiksizlari temizle.