Sık geçen başlıklar

titanic'in batma sebebi 4

ekşi'de gör
buz dağına çarpması.

bugünlük bu kadar bilgi yeter. hadi bakalım yatağa çocuklar.
leonardo'nun yakışıklılığını kıskanan kaptanın gemiyi buzdağına çarptırması.
gemiyi işleten firmanın seyahat süresini kısaltmak için kaptana baskı yapması. gemi bu baskı yüzünden olması gerekenden hızlı gidiyordu. bu hız yüzünden buzdağı gemiye ölümcül yarayı açtı. geminin yola çıkması planlamanın gerisinde kalmıştır. başka bir etken geminin kömür depolarının birinde kömürün içten içe yanmaya başlaması ki bunu fark ettikleri halde müdahale edememişler: o şartlar altında yangına müdahale etmek imkansız gibiymiş. kömür yangını, geminin batmasına engel olmak için yapılan bölmenin zayıflamasına neden oluyor. gemi su almaya başlayınca yanan bölme basınca dayanamayıp patlıyor ve gemi kritik bölmenin kaybına dayamayıp (gemiye dolan su kritik düzeyi geçmiştir) ikiye bölünüyor.

yukarıda yazdığım ana nedenler, diğer nedenler tali nedenler onlar da yazılmış zaten.
öbüşen iki yolcuyu dikizliycem derken apartman kadar buzdağını görmeyip bodoslama giren sapık kaptan.

istek üzerine edit: dikizleyenler gözcülermiş, kaptan amcanın olayla alakası yokmuş günahını aldık helal etsin.