Sık geçen başlıklar

ticaretin altın kuralı 6

ekşi'de gör
parani peşin almaktir gerisi fasa fiso. en ahlakli en dürüst dediğiniz adam bile vadesi gelen faturayı eli ödemeye gitmez. peşinden koşar durursunuz. ha vadeli calisiyorsaniz da banka aracılığıyla işinizi halledin. işinizde iyi olun kaliteli olun. kendilerini akilli sanip "ama ben 150 gün vade ile aliyorum bik bik" diye atip tutanlar piyasada birkaç kez tokatlandiktan sonra sike sike sizinle peşin parayla çalışacaklar.
yazarların buraya yazdıgı hıcbır seyın tıcaretle alakası yok arkaslar. cok azı evrensel tıcaretten bır deneyımdır. genel olarak hepsı ulkemızdekı ahlaksızlıgın tıcaret dılındekı uyarılarını yapmıs o kadar. yanı baslıgın ozetı bu ulke asırı ahlaksızdır bır sanıye bıle bunu unutmayındır.
parayı kendi holding içinde tutabiliyorsan en güzeli

mesela koç grubu gibi.

üretim , dağıtım, perakende, akaryakıt,

hepsi bir holdingte, parayı tutmak için yapı kredi bankası var.
son iki sayfaya bakınca sözlükte baya ticaret erbabı varmış. tamamına yakını doğru.

- alırken kazanılır
- yarısı peşinat alınır, tamamını alınca teslim edilir (ikinci kısım her koşulda uymuyor ama neyse)
- su akarken kovayı doldur
- gökten altın yağarken kovalarını doldur
- para harcamadan para kazanılmaz
- insanların korktuğu yerde en büyük fırsatlar yatar
malı satarken değil, alırken kazanacaksın.
her zaman kasanda mal alacak paran, deponda satacak malın olacak.
ticaret altin kural 1.
onemli olan mali satmak degil, tahsil edebilmek.