yine aynı edebiyat. asgari ücretliye yazık bilemem ne! kardeşim asgari ücret denilen şeyi öğren önce. asgari ücret vasıfsız bir kişiye işverence ödenecek en asgari maaş miktarıdır. sen okumuş kazanmış memur olmuş bir adamla neden kıyaslayıp duruyorsun. bu nasıl bir mallıktır. iyi mk asgari ücretliye yazık diye tüm türkiye doktor, öğretmen, polis, mühendis 17 bin tlye çalışsın. bi sg derler adama.
Sık geçen başlıklar
temmuz 2024 memur zammı 5
ekşi'de görbizim ülke insanından hiçbir şey olmaz. kendisi neden düşük alıyor diye hükümete yükleyeceğine , kendinden iki kuruş fazla maaş alan (ama ona rağmen hayat şartlarına göre az maaş alan ) memura yüklenir ve nefret eder. bu yüzden asla düzelmez hiçbir şey.
(bkz: memur zammı hesaplama formülü) başlığına girdiğim entryyi buraya da gireyim. isteyen alsın kullansın.
--- spoiler ---
memur olmayanlar zaten boş-dolu ayırt etmeksizin ağzına ne geliyorsa sallıyor da, memur olan yazarlardan da sözlükte çok fazla yanlış hesaplama entrysi gördüğüm için şu işe bir el atayım dedim.
öncelikle şunu belirteyim 6 aylık enflasyon oranını hesaplamak için tüik'in açıkladığı aylık oranları toplamayacaksınız, çarpacaksınız. alınacak zammı hesaplamak içinse bulduğunuz oranla yeni dönem toplu sözleşme zammını çarpıp bir önceki dönem verilen toplu sözleşme zammına böleceksiniz.
basitçe formülize edersek:
zam=[100.((1+ocak)/100).((1+şubat)/100).((1+mart)/100).((1+nisan)/100).((1+mayıs)/100).((1+haziran)/100).((1+temmuztoplusözleşme)/100)]/[(1+ocaktoplusözleşme)/100]
2024 temmuz dönemi için eldeki verilere göre 5 ayda kesinleşen zammı hesaplarsak:
zam=[100.(1,067).(1,0453).(1,0316).(1,0318).(1,0337).(1,1)]/(1,15)=117,38...
yani %17,38'lik zam memur için şu anda kesinleşmiş durumdadır. bu oranla sadece temmuz ayının başında açıklanacak haziran enflasyonunu çarpmak yeterli olacaktır. birkaç örnek hesaplama yapalım.
haziran enflasyonu %1 açıklanırsa memur %18,55
haziran enflasyonu %2 açıklanırsa memur %19,72
haziran enflasyonu %3 açıklanırsa memur %20,9
haziran enflasyonu %4 açıklanırsa memur %22,07
haziran enflasyonu %5 açıklanırsa memur %23,25
haziran enflasyonu %6 açıklanırsa memur %24,42
haziran enflasyonu %7 açıklanırsa memur %25,59
zam alacaktır.
şu tabloya bakınca benim tahminim haziran enflasyonunun %2,5 civarı geleceği yönünde.
--- spoiler ---
--- spoiler ---
memur olmayanlar zaten boş-dolu ayırt etmeksizin ağzına ne geliyorsa sallıyor da, memur olan yazarlardan da sözlükte çok fazla yanlış hesaplama entrysi gördüğüm için şu işe bir el atayım dedim.
öncelikle şunu belirteyim 6 aylık enflasyon oranını hesaplamak için tüik'in açıkladığı aylık oranları toplamayacaksınız, çarpacaksınız. alınacak zammı hesaplamak içinse bulduğunuz oranla yeni dönem toplu sözleşme zammını çarpıp bir önceki dönem verilen toplu sözleşme zammına böleceksiniz.
basitçe formülize edersek:
zam=[100.((1+ocak)/100).((1+şubat)/100).((1+mart)/100).((1+nisan)/100).((1+mayıs)/100).((1+haziran)/100).((1+temmuztoplusözleşme)/100)]/[(1+ocaktoplusözleşme)/100]
2024 temmuz dönemi için eldeki verilere göre 5 ayda kesinleşen zammı hesaplarsak:
zam=[100.(1,067).(1,0453).(1,0316).(1,0318).(1,0337).(1,1)]/(1,15)=117,38...
yani %17,38'lik zam memur için şu anda kesinleşmiş durumdadır. bu oranla sadece temmuz ayının başında açıklanacak haziran enflasyonunu çarpmak yeterli olacaktır. birkaç örnek hesaplama yapalım.
haziran enflasyonu %1 açıklanırsa memur %18,55
haziran enflasyonu %2 açıklanırsa memur %19,72
haziran enflasyonu %3 açıklanırsa memur %20,9
haziran enflasyonu %4 açıklanırsa memur %22,07
haziran enflasyonu %5 açıklanırsa memur %23,25
haziran enflasyonu %6 açıklanırsa memur %24,42
haziran enflasyonu %7 açıklanırsa memur %25,59
zam alacaktır.
şu tabloya bakınca benim tahminim haziran enflasyonunun %2,5 civarı geleceği yönünde.
--- spoiler ---
“memurların maaşları asgariye çekilsin, zam mam yapılmasın, işten atılsın, aç kalsın, ölsün, gebersin!..”
rabbim kimseyi böylesine aciz, korkak, zavallı, aşağılık, bayağı duruma düşürmesin. arkadaşlar, bu şekilde sağlıklı bir hayat yaşayamazsınız.
ben de bilirdim, sizi rencide edici cümleler kurmayı ne bileyim hahahahahahahahaha yazmayı ama hem bundan ar ederim hem de hayatımın hiçbir döneminde böyle bir insan ol(a)mamanın verdiği bir terbiye.
t: yüzde 23 dolaylarında beklediğim, enflasyon farkı.
allah iyi kalpli herkesin yardımcısı olsun.
rabbim kimseyi böylesine aciz, korkak, zavallı, aşağılık, bayağı duruma düşürmesin. arkadaşlar, bu şekilde sağlıklı bir hayat yaşayamazsınız.
ben de bilirdim, sizi rencide edici cümleler kurmayı ne bileyim hahahahahahahahaha yazmayı ama hem bundan ar ederim hem de hayatımın hiçbir döneminde böyle bir insan ol(a)mamanın verdiği bir terbiye.
t: yüzde 23 dolaylarında beklediğim, enflasyon farkı.
allah iyi kalpli herkesin yardımcısı olsun.
gene her boku bildiğini sananların üşüştüğü memur zammı başlığı.
mala anlatır gibi değil direk mallara anlatıyorum. memura zam toplu sözleşme gereği olacak. yüzde 10 toplu sözleşmede garanti. yani masaya çıkıp tepinin isterseniz temmuzda yüzde 10 zam daha ocak ayında belliydi.
ocak-haziran %15
temmuz-aralık %10
enflasyon ocak-haziran aralığı belirlenen yüzde 15’lik zam farkını aşarsa enflasyon farkı denilen sistem devreye girecek ve -burası kafanızı karıştırabilir çok şey yapmayın sayın mallar- yüzde 15’in üstünde olan ocak-haziran 6 aylık enflasyon farkı, yüzde 10 olarak belirlenen temmuz-aralık zam oranına eklenecek.
yani 6 aylık enflasyon verisinden 15 çıkarıp 10 ekliyoruz. daha da yanisi 6 aylık enflasyondan 5 puan eksiltiyoruz ve zam miktarı ortaya çıkıyor.
bu kadar yazdım da yine mallar okumayacak ve “zam mam olmaz kardeş! ne boka yarıyor bu memurlar!” diyerek bi taraflarını yırtacak. memur dediği adamların yüzde 90’ını doktorların, asker-polisin, hakim-savcıların ve öğretmenlerin oluşturduğunu da bilmez bu mal. ona göre memur masa başında soliteyır oynar. 30 sene oldu bari pubg falan diye düşün di mi? düşünmez, mal çünkü. mal dediğimde alınmayın lütfen götoş demek istedim.
mala anlatır gibi değil direk mallara anlatıyorum. memura zam toplu sözleşme gereği olacak. yüzde 10 toplu sözleşmede garanti. yani masaya çıkıp tepinin isterseniz temmuzda yüzde 10 zam daha ocak ayında belliydi.
ocak-haziran %15
temmuz-aralık %10
enflasyon ocak-haziran aralığı belirlenen yüzde 15’lik zam farkını aşarsa enflasyon farkı denilen sistem devreye girecek ve -burası kafanızı karıştırabilir çok şey yapmayın sayın mallar- yüzde 15’in üstünde olan ocak-haziran 6 aylık enflasyon farkı, yüzde 10 olarak belirlenen temmuz-aralık zam oranına eklenecek.
yani 6 aylık enflasyon verisinden 15 çıkarıp 10 ekliyoruz. daha da yanisi 6 aylık enflasyondan 5 puan eksiltiyoruz ve zam miktarı ortaya çıkıyor.
bu kadar yazdım da yine mallar okumayacak ve “zam mam olmaz kardeş! ne boka yarıyor bu memurlar!” diyerek bi taraflarını yırtacak. memur dediği adamların yüzde 90’ını doktorların, asker-polisin, hakim-savcıların ve öğretmenlerin oluşturduğunu da bilmez bu mal. ona göre memur masa başında soliteyır oynar. 30 sene oldu bari pubg falan diye düşün di mi? düşünmez, mal çünkü. mal dediğimde alınmayın lütfen götoş demek istedim.