özellikle amerika'nın kültür ihracı konusunda bu kadar başarılı olmasının en büyük nedeni işin eğlence boyutunu çok güzel vurgulamaları ve çocuklara ve gençlere hitap etmeleridir. bizde bayramlar büyüklerin elini öpmek üzerine kurulurken onlarda çocukların bu gelenekleri benimsemesi için işin eğlence boyutu da ön plana çıkarılır, sonuç olarak çok daha başarılı olurlar. amerikalılar ramazan bayramı kutlamaz, çünkü ramazan bayramı eğlence vadetmez ama türkler cadılar bayramı kutlar, çünkü doğal olarak eğlenmek isterler.
Sık geçen başlıklar
türklerin cadılar bayramı kutlaması 2
ekşi'de görarap mitolojisinin iğrenç ritüellerini kendi kültürü gibi benimsemiş davarlara dert olan durum. çok rahatsız ettiyse toplayın kendiniz gibi arkadaşlarınızı, ıslak çorap kokulu oturma odanızda pilavlı sohbet yapın siz, özünüzü korumuş olursunuz.
siz o yere göğe sığdıramadığınız ortadoğu kültürünüzün içinde kendi bokunuzda debeleniyorsunuz diye kimse mutlu olamasın mı?
hangi kültüre ait olursa olsun bu tür soytarılıkları ben de sevmem ama, kendi açımdan fırsatlarını değerlendiririm. halloween nedeni ile yurt dışı kaynaklı bir çok şeyde ciddi indirimler yapılıyor. sadece bunun için dahi, ramazan diye sikindirik hurmaya bile normalinin 2 katı fiyat ödemektense batının bu tür etkinliklerini savunurum.
bu arada doğu ve batı kültürünün bir farkı da burada ortaya çıkıyor, batılı esnaf halloween/yılbaşı/şükran günü... olduğu zaman indirim yapar ama doğulu esnaf, ramazan/kurban bayramı... olduğu zaman zam yapar. batıya özenenlere bok atarken, sizin gibi davarların özendiği doğu kültürünün özeti bu işte.
(bkz: fiyatların ramazanda artarken halloweende düşmesi)
siz o yere göğe sığdıramadığınız ortadoğu kültürünüzün içinde kendi bokunuzda debeleniyorsunuz diye kimse mutlu olamasın mı?
hangi kültüre ait olursa olsun bu tür soytarılıkları ben de sevmem ama, kendi açımdan fırsatlarını değerlendiririm. halloween nedeni ile yurt dışı kaynaklı bir çok şeyde ciddi indirimler yapılıyor. sadece bunun için dahi, ramazan diye sikindirik hurmaya bile normalinin 2 katı fiyat ödemektense batının bu tür etkinliklerini savunurum.
bu arada doğu ve batı kültürünün bir farkı da burada ortaya çıkıyor, batılı esnaf halloween/yılbaşı/şükran günü... olduğu zaman indirim yapar ama doğulu esnaf, ramazan/kurban bayramı... olduğu zaman zam yapar. batıya özenenlere bok atarken, sizin gibi davarların özendiği doğu kültürünün özeti bu işte.
(bkz: fiyatların ramazanda artarken halloweende düşmesi)