kemal kilicdaroglu
Sık geçen başlıklar
türkiye'nin boka sarmasındaki kırılma noktası 5
ekşi'de gör1945'te sovyet korkusu nedeniyle kemalizmin terk edilip, türkiye'nin abd'nin uydusu haline getirilmesi.
insanlar suçu adnan menderes'e atıyor ama adnan menderes sadece inönü zamanında başlatılan karşı devrimi devam ettirmiştir. köy enstitülerinin fikir babası saffet arıkan'ın inönü ile neden kavga ettiğini, yine köy enstitülerinin kurucusu hasan ali yücel'in inönü zamanında neden istifa ettirildiğini insanlar genelde bilmez ya da bilmiyormuş taklidi yaparlar.
atatürk sadabat ve balkan paktları gibi bölgesel paktlar kurarak türkiye merkezli bir dış politika izlemiş, batıyla da, doğuyla da türkiye'nin çıkarlarına dayanan dengeli bir ilişki kurmuştur.
inönü ise ikinci dünya savasi sonrası kemalizmi terk etmiş, türkiye adeta abd'nin uydusu haline getirilmiştir. bundan sonra da ne chp, ne türkiye, ne de ordu bir daha hiçbir zaman kemalist olmamıştır.
50'lerde nato tarafından komünizm ile mücadele dernekleri kurulmuş, bu derneklerde siyasal islam'ın temelleri atılmıştır. nedense bu dernekler komünizm ile mücadele etmek yerine atatürk ve cumhuriyet ile mücadele etmişlerdir. bugünkü gerici faaliyetlerden dolayı halkı suçlayamazsınız, halkı yoğun bir biçimde gerici propagandaya maruz bırakanlar suçludur.
adnan menderes iktidarının sonunda abd'nin yardımları kesilince ve türkiye'nin sanayiye yatırım yapması istenmeyince iki bakanı ile beraber yardım almak için sovyetler birliği ile görüşmeye başlamış, bunun üzerine nato darbesiyle indirilip üçü birden idam edilmişlerdir.
bu süreç 10 yılda bir tekrarlanarak devam etmiştir. ağır sanayiye yatırım yapılmasının zaruri olduğunu bilen süleyman demirel de sovyetler ile işbirliği yaparak iskenderun demir çelik fabrikasını kurduktan sonra muhtıra ile görevden alınmıştır.
dönemin mit müsteşarı fuat doğu yıllar sonra açık açık "ben mit müsteşarlığı yapmadım, cia'nın şube müdürlüğünü yaptım" demiştir. gerisini siz düşünün.
nato'nun yaptığı darbeler müthiş bir propaganda ağı ile kemalistlerin üzerine atılmıştır. halbuki her nato darbesinden sonra kemalist subaylar ordudan tasviye edilmişlerdir.
türkiye 80'lere kadar kemalizm ile devam edip, devrimleri oturtsaydı, şu an en azından güney kore seviyesinde bir ülke olabilirdik. maalesef dincilerle isbirligi yapan amerikan mandacıları türkiye'nin batıya bağımlı, fakir ve güçsüz bir ülke haline gelmesine neden olmuşlardır.
batı özentisi olarak yetiştirilen genç arkadaşlarımız amerikan mandacılarının türkiye'nin batılı bir ülke olması için değil, batının sömürdüğü bir ortadoğu ülkesi olması için mücadele ettiklerini umarım bir an evvel fark ederler. ben şahsen bunu defaatle anlatmaya devam edeceğim.
insanlar suçu adnan menderes'e atıyor ama adnan menderes sadece inönü zamanında başlatılan karşı devrimi devam ettirmiştir. köy enstitülerinin fikir babası saffet arıkan'ın inönü ile neden kavga ettiğini, yine köy enstitülerinin kurucusu hasan ali yücel'in inönü zamanında neden istifa ettirildiğini insanlar genelde bilmez ya da bilmiyormuş taklidi yaparlar.
atatürk sadabat ve balkan paktları gibi bölgesel paktlar kurarak türkiye merkezli bir dış politika izlemiş, batıyla da, doğuyla da türkiye'nin çıkarlarına dayanan dengeli bir ilişki kurmuştur.
inönü ise ikinci dünya savasi sonrası kemalizmi terk etmiş, türkiye adeta abd'nin uydusu haline getirilmiştir. bundan sonra da ne chp, ne türkiye, ne de ordu bir daha hiçbir zaman kemalist olmamıştır.
50'lerde nato tarafından komünizm ile mücadele dernekleri kurulmuş, bu derneklerde siyasal islam'ın temelleri atılmıştır. nedense bu dernekler komünizm ile mücadele etmek yerine atatürk ve cumhuriyet ile mücadele etmişlerdir. bugünkü gerici faaliyetlerden dolayı halkı suçlayamazsınız, halkı yoğun bir biçimde gerici propagandaya maruz bırakanlar suçludur.
adnan menderes iktidarının sonunda abd'nin yardımları kesilince ve türkiye'nin sanayiye yatırım yapması istenmeyince iki bakanı ile beraber yardım almak için sovyetler birliği ile görüşmeye başlamış, bunun üzerine nato darbesiyle indirilip üçü birden idam edilmişlerdir.
bu süreç 10 yılda bir tekrarlanarak devam etmiştir. ağır sanayiye yatırım yapılmasının zaruri olduğunu bilen süleyman demirel de sovyetler ile işbirliği yaparak iskenderun demir çelik fabrikasını kurduktan sonra muhtıra ile görevden alınmıştır.
dönemin mit müsteşarı fuat doğu yıllar sonra açık açık "ben mit müsteşarlığı yapmadım, cia'nın şube müdürlüğünü yaptım" demiştir. gerisini siz düşünün.
nato'nun yaptığı darbeler müthiş bir propaganda ağı ile kemalistlerin üzerine atılmıştır. halbuki her nato darbesinden sonra kemalist subaylar ordudan tasviye edilmişlerdir.
türkiye 80'lere kadar kemalizm ile devam edip, devrimleri oturtsaydı, şu an en azından güney kore seviyesinde bir ülke olabilirdik. maalesef dincilerle isbirligi yapan amerikan mandacıları türkiye'nin batıya bağımlı, fakir ve güçsüz bir ülke haline gelmesine neden olmuşlardır.
batı özentisi olarak yetiştirilen genç arkadaşlarımız amerikan mandacılarının türkiye'nin batılı bir ülke olması için değil, batının sömürdüğü bir ortadoğu ülkesi olması için mücadele ettiklerini umarım bir an evvel fark ederler. ben şahsen bunu defaatle anlatmaya devam edeceğim.
12 eylul 1980 darbesi ve islamcilarin onunun fasist kenan evrenle acilmasi.
2017 referandumudur.
2010 referandumu