Sık geçen başlıklar

türkiye'den gitmek isteyip gitmeyenlerin sebebi 2

ekşi'de gör
gitmelerinin değil gidememelerinin sebebi.

oluşan ekonomik durum ve türk insanının kafasının sadece illegale çalışmasından ötürü pasaportumuzun sadece bir kağıt parçasından hallice olmasına sebep oldu. bir çok ülke ikili anlaşmalar olmasına rağmen (eğitim,ticaret kolaylığı vs.) ülkelerine ciddi ciddi türk almak istemiyor gibi bir hal takınırcasına vizeleri reddediyor. burada bana kızanlar olacaktır ama maalesef öyle. e-vize ile çok rahat seyahat edilebilen meksika'ya neredeyse türklerin girişi yasaklandı. adamlar pasaportu görünce oo hoşgeldin burdan abd sınırına ordan da abd'ye geçeceksin değil mi deyip deport ediyor. kanada hakeza öyle, elin pakistanlısı, hintlisi, afrikalısı çok rahat eğitim vizesi alabiliyorken türkler alamıyor. neden? çünkü adam dil okuluna gidiyor dönmüyor, yüksek lisansa gidiyor kaçak yaşıyor dönmüyor.
iş bulamıyorlar ve vize alamıyorlar. ilk gidiş için gerekli finansmanları da yok. çoğunun cebinde uçak parası bile yok. bir yerlere gitse iş ararken dayanmasını sağlayacak iki üç aylık para yok. bu sebeplerden dolayı çakılıp kaldılar.