Sık geçen başlıklar

türkiye'deki hayat pahalılığı 2

ekşi'de gör
sadece hayat pahaliligi diyemeyiz "pahalı kalitesizlik" terimini de eklemek gerek , bu ülkenin insanları dünyanın en kalitesiz hayatını en pahalı şekli ile yaşıyor çünkü.

herseyi ile üstelik; yediğiniz yemek , giydiğiniz kıyafet, bindiğiniz araba , hatta oturduğunuz ev vs.

bedelini ödeyeyim yeterki kaliteli olsun deseniz bile yok. 90 li yılların sonu 2000 li yılların başlarında kırmızı paket kısa marlboro herhalde dünyanın en iyi sigarası idi , içtiğimiz tuborg bira da öyle örneğin.

bugün en pahalı sigarayı da alsanız hepsi birbirinin aynı ve leş, bira deseniz o daha beter. yani dostlar müreffeh ve kaliteli yaşam hangi ekonomik skalada olursanız olun bu ülkede imkansız....
dışarıda yemek yiyorsun 500 tl. sonra 1000 lira olan bir tişört görüyorsun "yediğim bi yemek 500 liraysa 1000 liraya tişört yine iyi. defalarca giyerim" diyorsun. alıyorsun tişörtü. sonra bi ayakkabı görüyorsun 5000 tl. "e tişört bile 1000 liraysa ayakkabının fiyatı normal herhalde" diye düşünüyorsun. onu da alıp, bir güzel kazıklanıyorsun. bu böyle, bitmeyen bir döngü..
yani demem o ki, pahalılığı kabullendik. fiyat algımız kayboldu. bugün peynirin kilosu 100 lira desen de 500 lira desen de aynı sanki. hepimiz öyle bir durumdayız ki düşünmeden günlük yaşıyoruz artık. çünkü herkes biliyor ki yarın bugünden daha kötü olacak.