Sık geçen başlıklar

türkçe kolay bir dildir 1

ekşi'de gör
(bkz: türkçe mantıklı bir dildir)

türkçe , belli bir matematiği ve mantığı olan bir dildir.
bu da kesinlikle bir avantajdır.

diğer çoğu dilin “karmaşıklığı” , gelişmiş olmasından değil, çoğunun yapısının, bir mantığa oturtulmamış olmasındandır.
mesela, eşyalara bile dişi/eril ön ek getirmenin mantığı pek yoktur, hangi eşyaya hangi ön ek geleceğini tahmin etmek de kolay değil ve gereksiz bir eylem.
aynı şekilde fiil türetilme konusunda , fiillerin 2. ve 3. halleri , ilk hallerine bakınca bir mantık içermez.
bu karmaşıklık , “komplike” olmak demek değildir.
türkçede her kuralın bir mantığı vardır.
gerçekten de matematik gibi, tadından yenmez bir dildir türkçe . kıymetini bilelim

edit: anlatmak istediğimi biraz açtım.