Sık geçen başlıklar

saçların beyazlaması 8

ekşi'de gör
bir yaşlanma belirtisiyse eğer ailede kardeşler arasında en erken yaşlanan benim sanırım..
25 yaşımda birer ikişer beyaz saç teli oluşmaya başladığında hoşuna gidiyor insanın. şurda bir tane beyazım var diye geyik yapıyorsun..
ama gel gelelim ki dersler, sorumluluklar, depresyon, anksiyete derken hızla artmaya başladı. 37 yaşındayım ve ablamın saçlarından çok daha fazla beyaz saçım var.

ablam 40 yaşında. 3 çocuklu 10 yıldır da ev kredisi ödüyor. gece gündüz çalışır evde çeyiz işleri yapıp kazanç sağlar. oğlu istinye üniversitesinde yarı burslu okuyor üniversite taksitleri diğer yandan.
kadında tek beyaz saç teli yok.
eyyorlamam bu kadar.
dökülmesi kadar kötü olmayandır. son iki senedir yaşadığım sağlık sorunlarımın getirdiği stresten dolayı hem beyazlarım arttı hem de fazlaca döküldü saçlarım. beni üzen ve ayrıca bir strese sokan dökülmeleri.
en azından beyazlayacak bir saçın olması bile bir şükür meselesi bana kalırsa. kellik daha büyük bir sıkıntı. şu an olmasa da ben ileride büyük ihtimalle kel kalacağım bu gidişle. kafamda saç yerine bir iki tane ot var... evet ot...
bunun için boyatmak istemeyenler için boya değil de pigment yüklemesi yapan ürünler vardı krem, likit ve köpük şeklinde. krem biraz daha yağlı oluyor. ilk 21 gün her gün kullanıyorsunuz. sonra haftada iki gün falan. sürekli kullanmak gerekiyor yoksa saçlar eski haline dönüyor.
önceden de yazdım, saç dökülmesinden bin kat daha tercih edilebilir olan şey.
40'a merdiveni dayadım.
1 ay sonra 38 olacağım, bundan 1 yıl öncesine kadar saçlarım neredeyse belime kadar uzundu..
1 yıl önce aniden kısacık kestirdim..

ve saçlarım son 1 yılda geçip giden zamanların intikamını alır gibi inadına hızla beyazladi...

şuan beyazlarım siyahlarımı geçmiş durumda..
bir yanım üzülüyor hayiflaniyor bu duruma ama bir yanım sanki seviyor.

yaşadığım acıların, aptallıklarımın ve daha bir çok şeyin diyeti bu beyaz saçlar.
geçen yıllar çok şey öğretti...

ama alışamadım bu kurşuni renklere...