Sık geçen başlıklar

ramazanda rahatlıkla yiyip içememek 2

ekşi'de gör
bu sene ramazan'a dair herhangi bir gerici haber okumadık. dahası toplumun büyük bölümü oruç tutmuyor. ve mekanların tümü açık.

islam ülkesinden çok deist bir ülkeye doğru evriliyoruz. oruç tutan y kuşağını gözlemliyorum, hepsi aslında deist. ramazan'ı bir gelenek olarak yaşıyorlar.

5-10 seneye ramazan olayı ortadan kalkar. gelecekte gelenek falan da kalmaz. toplumun geniş kesiminde büyük bir değişim var. bu ramazan son ramazan bile olabilir.
izmir'de olmayan durum.

kafeler ve restoranlar kaldırıma masa atmışlar. akşam vakti tüm masalar dolu. oruç tutmayanlar yemeklerini yiyor. niyetli olanlar ise önlerinde salata, topun atmasını bekliyor.

buradaki güzellik nedir?

herkesin kendi masasından sorumlu olması, kimsenin başkasına salça olmaması ve haddini bilmesi.