Sık geçen başlıklar

memur maaşlarına %30-35 zam iddiası 2

ekşi'de gör
yalan dolan. geçtiğimiz toplu sözleşmede 2022 için 5+7, 2023 için 8+6 olarak verilen yüzdelik zamların kümülatif toplamı, sanki 2021 ocakta %30 olarak verilecekmiş gibi bir yanılgı oluşmuş. öyle bir şey yok. toplu sözleşmede verilenin üstüne ek bir zam talep etmiş memur-sen, ancak ben ihtimal vermiyorum. zaten enflasyon farkı veriyoruz diye geçiştirilecektir tahminimce. aksi durumda tüik rakamlarına kendilerince de güvenilmediği gibi mesaj olur topluma.
evet görüyorum ki algı operasyonu başarılı olmuş.

söz konusu olan zam; memurun 3 senede ufak ufak alacağı zamdır.

*memur en son temmuz'da yüzde 3 zam almıştır. o da bir ay içinde enflasyona yenik düşmüştür. (aslında memur son 20 senede hiç zam almamıştır hep enflasyona yenik düşüp enflasyon farkı almıştır.)

** adamlar işini biliyor.
doktora 5 bin, diyorlar.
öğretmene 2 bin, diyorlar.
memura yüzde 35, diyorlar.

vatandaş da bunların gerçek olduğuna inanıp bu meslek gruplarına karşı gereksiz kıskançlık ve düşmanlık besliyor.