şuradaki kaynağa göre yurtdışı çıkış harcının 3000 lira olması ve her yıl yeniden değerleme oranına göre arttırılması planlanıyormuş. bir ülkeye sömürge valisi olarak atansan bunu yapmaya çekinirsin valla helal olsun. milletten kestiğiniz haraçlar çocuklarınızın boğazında kalır umarım. tek dileğim bu.
Sık geçen başlıklar
mehmet şimşek 20
ekşi'de görtürk halkını pozisyondan pozisyona sokarak ve ağır vergilerle eze eze becermeye çalışan ingiliz vatandaşı bakan.
sayın bakan maçan yiyorsa milyarlarca lira vergi borcu affedilen 3lü-5li-7li firmaları(!)sıkıştırsana buldun gariban halkı geçir geçirebildigin kadar.
ve pek vatansever ana muhalefet partisi siz de böyle susarak peçete,kolonya tutmuş oluyorsunuz ingiliz vatandaşı bakana haberiniz olsun.
sayın bakan maçan yiyorsa milyarlarca lira vergi borcu affedilen 3lü-5li-7li firmaları(!)sıkıştırsana buldun gariban halkı geçir geçirebildigin kadar.
ve pek vatansever ana muhalefet partisi siz de böyle susarak peçete,kolonya tutmuş oluyorsunuz ingiliz vatandaşı bakana haberiniz olsun.
daha önce bakanlık yaptığı dönemde, tayyip tarafından hırsızlıkla suçlanıp görevden alınmış, hem ingiliz hem de amerikan vatandaşı olan keldir...
vergi yükünü vatandaşa bindirerek bütçe açıklarını kapatıp, ülke ekonomisini çok iyi yönettiğini düşünen adam. bunları yapmak için üniversite okuyup, master ve doktora falan da yapmış. aynısını kahvedeki osman amca da yapar. milletin elindeki avucundakini alıp, açıkları kapatmak ne zamandan beri iyi yöneticilik oldu? git sarayın giderlerinden kıssana, makam araçlarından, boş yere istihdam edilen imamlardan kıssana. bunları yapamıyorsun ama ev sahibi ile kiracı 3 kuruş yüzünden birbirlerini öldürürken araya girip “hey bu kiranın vergisini istiyorum” demeyi biliyorsun. vergiyi tabana yapmayı biliyorsun 3. yazsam bitmez yaptıklarınız. vatandaş hakkını aramadığı sürece elinizden geleni yapmakta haklısınız. devam edin..
esnafın orospu çocukluğunu engllemediği müddetçe enflasyonu düşüremeyecek bakan.
mazot fiyatı artmadı, dolar artmadı, kira artmadı eleman masrafı artmadı fakat bir malın fiyatı arttıysa bunun tek sebebi orospu çocukluğudur.
girdi kalemlerinde en yüksek artış yüzde 5 iken ürün fiyatı yüzde 20 artarsa bu orospu çocukluğudur.
bugün diyelim ki faizi yüzde 200 yaptı ve dolar 5 tlye indi, herhangi bir ürünün fiyatı bırak altıda birini yarıya inecek mi? bak iddia ediyorum cep telefonları bile en fazla yüzde 30 falan düşer.
çünkü milletçe fırsatçıyız. bir ürünün girdi maliyetleri ile çıktı maliyeti arasında korelasyon olur. girdi yüzde 20 30 artarken ürün 5 katına çıkarsa bu orospu çocukluğudur ve bu giderilmeden hiçbir şey düzelmez.
herkes bir tutturmuş abi her şeye zam geliyor. neye geliyor amk kiran sabit, döviz sabit, eleman giderin sabit, neye zam geldi e orospu çocuğu? ete yüzde 10 zam gelir restoranlar yüzde 20yi yapıştırır. hayır maliyet değil senin orospu çocuğu olma katsayın arttı güzel kardeşim.
pos makinesindeki komisyon oranı yüzünden zam yapıyorsun da be orospu çocuğu nakit alınca komisyon oranını düşürüyor musun? yooook. 200 liraya saç kestireceksin kredi kartı ile 250 e amına koduum o zaman koyma o posu oraya. banka komisyonu yüzde 25 mi amk? hayır beklesen onu da vermeyeceksin zaten. yok parayı 1 ay sonra alması gerekiyormuş. döviz artabilirmiş paranın değeri azalırmış. e amını siktiim senin elemanın dövizle mi çalışıyor? döviz düşünce bana para iadesi yapacak mısın? senin her riskini ben üstleniyorum ama kazanç senin. oh ne güzel ticaret.
şu orospu çocuğu kaynayan esnafların içinde enflasyonun artış hızının azalması bile bir başarı bayağı liberal ve kapitalist bir adam olarak, devlet hayvan gibi müdahale etmeli piyasaya. gerekirse her gün giriş çıkış maliyetini kayıt altına alıp 100 bin kişiyle bütün esnafların ümüğünü sıkacak denetimletir yapıp bokunu çıkarana 3 ay kapama falan cezası vermeli.
vergisini toplayamadığı herkesi sikmeli devlet. küçük büyük fark etmeksizin. abd'de allahtan çok vergi memurundan korkulur mesela. burada maliyeyi sikleyen esnaf yok.
mazot fiyatı artmadı, dolar artmadı, kira artmadı eleman masrafı artmadı fakat bir malın fiyatı arttıysa bunun tek sebebi orospu çocukluğudur.
girdi kalemlerinde en yüksek artış yüzde 5 iken ürün fiyatı yüzde 20 artarsa bu orospu çocukluğudur.
bugün diyelim ki faizi yüzde 200 yaptı ve dolar 5 tlye indi, herhangi bir ürünün fiyatı bırak altıda birini yarıya inecek mi? bak iddia ediyorum cep telefonları bile en fazla yüzde 30 falan düşer.
çünkü milletçe fırsatçıyız. bir ürünün girdi maliyetleri ile çıktı maliyeti arasında korelasyon olur. girdi yüzde 20 30 artarken ürün 5 katına çıkarsa bu orospu çocukluğudur ve bu giderilmeden hiçbir şey düzelmez.
herkes bir tutturmuş abi her şeye zam geliyor. neye geliyor amk kiran sabit, döviz sabit, eleman giderin sabit, neye zam geldi e orospu çocuğu? ete yüzde 10 zam gelir restoranlar yüzde 20yi yapıştırır. hayır maliyet değil senin orospu çocuğu olma katsayın arttı güzel kardeşim.
pos makinesindeki komisyon oranı yüzünden zam yapıyorsun da be orospu çocuğu nakit alınca komisyon oranını düşürüyor musun? yooook. 200 liraya saç kestireceksin kredi kartı ile 250 e amına koduum o zaman koyma o posu oraya. banka komisyonu yüzde 25 mi amk? hayır beklesen onu da vermeyeceksin zaten. yok parayı 1 ay sonra alması gerekiyormuş. döviz artabilirmiş paranın değeri azalırmış. e amını siktiim senin elemanın dövizle mi çalışıyor? döviz düşünce bana para iadesi yapacak mısın? senin her riskini ben üstleniyorum ama kazanç senin. oh ne güzel ticaret.
şu orospu çocuğu kaynayan esnafların içinde enflasyonun artış hızının azalması bile bir başarı bayağı liberal ve kapitalist bir adam olarak, devlet hayvan gibi müdahale etmeli piyasaya. gerekirse her gün giriş çıkış maliyetini kayıt altına alıp 100 bin kişiyle bütün esnafların ümüğünü sıkacak denetimletir yapıp bokunu çıkarana 3 ay kapama falan cezası vermeli.
vergisini toplayamadığı herkesi sikmeli devlet. küçük büyük fark etmeksizin. abd'de allahtan çok vergi memurundan korkulur mesela. burada maliyeyi sikleyen esnaf yok.
her zaman olduğu gibi yine bi sik bilmeden konuşan bir dünya adamlar var bu mecrada. sayın bakanım kendine açılan alanda tamamiyle ülke ekonomisi için doğrular neyse onları yapıyor. eleştirenler nebati dönemi politikalarına hasret duyuyor. bizim halk enflasyon %300 olsun ama maaşa %100 zam gelsin ister. gerizekalılar ordusu tek bir tane iktisat kitabı okumamışlardır. twitter'dan hiçbir bok öğrenilmez arkadaşım. ekonomi asla! boklamak yerine mantık düzleminde önerilerinizi paylaşın bakalım. amk kertenkeleleri.
--- spoiler ---
teşekkürler mehmet şimşek!
muhalefetin yıllar boyu uğraşıp da yapamadığını başardın ve halkın 20 yıllık uykusundan uyanmasını sağladın.
--- spoiler ---
ekşiciler yine müthiş siyasi okumalar yapıyor. oğlum bu adam mı nass deyip enflasyonu %200'e çıkardı? bu adam mı doları 32 lira yaptı? bu adam mı sabit gelirlilerin alım gücünü 3 kuruşa indirdi? bu adam mı bedava kredilerle servet transferi yaptı? bu adam mı zengini daha zengin, fakiri daha fakir yaptı?
kendisi yukarıda saydıklarımı düzeltmeye ve onarmaya çalışıyor. bu seçim para politikası için ayak bağıydı ve geçti gitti. hatta kimse ihtimâl vermiyorken seçime 1 hafta kala faiz artırımı bile geldi. çünkü millet döviz bürolarının önünde kuyruk olmuştu. bu adam da giderse 120 liraya benzin, 2000 liraya et, 250 bin liraya iphone alacaksınız, daha doğrusu alamayacaksınız. alım gücünüzün daha da düşmesini istemiyorsanız emlakçı ve galerici troll'lerin gazına gelmeyin.
teşekkürler mehmet şimşek!
muhalefetin yıllar boyu uğraşıp da yapamadığını başardın ve halkın 20 yıllık uykusundan uyanmasını sağladın.
--- spoiler ---
ekşiciler yine müthiş siyasi okumalar yapıyor. oğlum bu adam mı nass deyip enflasyonu %200'e çıkardı? bu adam mı doları 32 lira yaptı? bu adam mı sabit gelirlilerin alım gücünü 3 kuruşa indirdi? bu adam mı bedava kredilerle servet transferi yaptı? bu adam mı zengini daha zengin, fakiri daha fakir yaptı?
kendisi yukarıda saydıklarımı düzeltmeye ve onarmaya çalışıyor. bu seçim para politikası için ayak bağıydı ve geçti gitti. hatta kimse ihtimâl vermiyorken seçime 1 hafta kala faiz artırımı bile geldi. çünkü millet döviz bürolarının önünde kuyruk olmuştu. bu adam da giderse 120 liraya benzin, 2000 liraya et, 250 bin liraya iphone alacaksınız, daha doğrusu alamayacaksınız. alım gücünüzün daha da düşmesini istemiyorsanız emlakçı ve galerici troll'lerin gazına gelmeyin.
(bkz: #162515311) önerimiz devlette tasarruf yapması. yap işletleri iptal et, lüks uçakları makam arabalarını satttir, muhtarligı kaldır, sosyal devletten yeni vatandas olanlar yararlanamasin, idlipten ciksin türkiye, diyanetin masraflarinı kıs, kacak elektrigi engelle, kayıt dışı ekonomiyi bitir, siyasi partilere yardımlari kes, vergilerimizle it besletme vb. tabi veriler güvenilir olsun. enflasyon nasil tespit ediliyor kalem kalem söylensin vb. sanki talep çok o yüzden enflasyon var diyorlar. enflasyonun sebebi yüksek vergiler ve dolayisiyla artan maliyetler. vergiler düşürülsün bir de tabi.
kendisi olmak ne kolay, hepimiz olabiliriz.
-yakiti iki katina cikar,
-tum urunlerde olan kdv'yi arttir, hatta en cok tuketilen kisisel bakim urunlerini %12 arttir,
-sigaraya-alkol'e 2-3 tur daha yuklen,
-arabasi olandan 1 tam ek mtv al,
-zamlari gercegi gectim, makyajlanmis enflasyona gore bile degil, tutmayacak “tahmin” bazli ver,
-2 ay ust uste makyajli enflasyonda bile rekor kir,
-“halkin alim gucu kalmasin, kalmazsa halk alamaz enflasyon duser” diye politika uygula ama saraya, belediyelerin, makamlarin harcamalarina, ucuk garanti sayili dolar bazli garantili koprulere, yollara, hastanelere, havalimanlarina asla dokunma,
-para kaynagini ulkede satilmadik yer birakmayacak “ozellestirmelerle” bul, eminim bunda da degerinin altinda yandasa ve araba gider.
tum bunlar yasanirken muhalif tayfa bile “mehmet simsek abi yeaa, rasyonal politika abi yeaa” diye alkis tutsun,
cakma muhalefet kk'yi gectim, sozde gercek muhalefet aksener, ozdag, ince gibi isimlerin giki bile cikmasin.
turkiye'yi kurtaran kahraman ol.
hepimiz oluruz bence.
-yakiti iki katina cikar,
-tum urunlerde olan kdv'yi arttir, hatta en cok tuketilen kisisel bakim urunlerini %12 arttir,
-sigaraya-alkol'e 2-3 tur daha yuklen,
-arabasi olandan 1 tam ek mtv al,
-zamlari gercegi gectim, makyajlanmis enflasyona gore bile degil, tutmayacak “tahmin” bazli ver,
-2 ay ust uste makyajli enflasyonda bile rekor kir,
-“halkin alim gucu kalmasin, kalmazsa halk alamaz enflasyon duser” diye politika uygula ama saraya, belediyelerin, makamlarin harcamalarina, ucuk garanti sayili dolar bazli garantili koprulere, yollara, hastanelere, havalimanlarina asla dokunma,
-para kaynagini ulkede satilmadik yer birakmayacak “ozellestirmelerle” bul, eminim bunda da degerinin altinda yandasa ve araba gider.
tum bunlar yasanirken muhalif tayfa bile “mehmet simsek abi yeaa, rasyonal politika abi yeaa” diye alkis tutsun,
cakma muhalefet kk'yi gectim, sozde gercek muhalefet aksener, ozdag, ince gibi isimlerin giki bile cikmasin.
turkiye'yi kurtaran kahraman ol.
hepimiz oluruz bence.
vergileri arttırmasını akıllıca olduğunu iddia edenler var. siz akıllanmazsınız. siz eşek olarak geldiniz eşek olarak gideceksiniz. yazık valla.
ulan zaten türk vatandaşları dünya'da en çok vergi verenlerin başında geliyor. bu kadar vergiye rağmen ekonomi berbat durumda.
vergiler artınca refah seviyeniz mi artacak sanıyorsunuz. o refah ancak zengine yarar. çünkü devlet zenginden almadığı vergiyi çalışan garibandan çıkarıyor.
zengin daha zengin fakir daha fakir oluyor.
ya bunu akıl edemeyecek kadar beyniniz yok onu anladık da, gözlerinizi mi oydurdunuz arkadaş! şu an bunun içinde yaşıyorsunuz.
yıllarca artan vergiler kalıcı hale geldi ve sıradan kabul edildi. bu vergiler başka ülkelerde o ülkeyi ekonomik darboğazdan çıkarmaya yeterdi. ancak türkiye'de hiçbir işe yaramadı. ya ra ma ya cak...
çünkü istikrarlı bir plan yok ortada. ileriye dönük hiçbir şey yok.
normalde böyle vergiler geçici olur ve ekonomi düzeldiğinde vergiler düşürülür.
ancak türkiye'de herkes vergi kaçakçısı olduğu için veya kendini öyle sandığı için vergiler sürekli artıyor ama hiçbir sike derman olmuyor.
siz zihniyet olarak çürümüşsünüz, refahı anca rüyanızda görürsünüz
ulan zaten türk vatandaşları dünya'da en çok vergi verenlerin başında geliyor. bu kadar vergiye rağmen ekonomi berbat durumda.
vergiler artınca refah seviyeniz mi artacak sanıyorsunuz. o refah ancak zengine yarar. çünkü devlet zenginden almadığı vergiyi çalışan garibandan çıkarıyor.
zengin daha zengin fakir daha fakir oluyor.
ya bunu akıl edemeyecek kadar beyniniz yok onu anladık da, gözlerinizi mi oydurdunuz arkadaş! şu an bunun içinde yaşıyorsunuz.
yıllarca artan vergiler kalıcı hale geldi ve sıradan kabul edildi. bu vergiler başka ülkelerde o ülkeyi ekonomik darboğazdan çıkarmaya yeterdi. ancak türkiye'de hiçbir işe yaramadı. ya ra ma ya cak...
çünkü istikrarlı bir plan yok ortada. ileriye dönük hiçbir şey yok.
normalde böyle vergiler geçici olur ve ekonomi düzeldiğinde vergiler düşürülür.
ancak türkiye'de herkes vergi kaçakçısı olduğu için veya kendini öyle sandığı için vergiler sürekli artıyor ama hiçbir sike derman olmuyor.
siz zihniyet olarak çürümüşsünüz, refahı anca rüyanızda görürsünüz