pratikte windowsun da ücretsiz olması dolayısıyladır.
Sık geçen başlıklar
linux'un ücretsiz olduğu halde yayılamaması 4
ekşi'de görgeçtim bedava olmasını, üstüne para verseler kullanmam.
bir yazılımcı olarak kısa bir süreliğine eski şirketimde ubuntu kullandım ve illallah ettim. her şeyi ama her şeyi sorun. en basit işler için bile atomu parçalarcasına stackoverflow'dan kod araklamalar, sürekli alınan saçmasapan hatalar, uyumluluk problemleri ve daha neler neler.
bilgisayarıma kurduğum programı kafasına göre silen işletim sistemi mi olur lan? sabah kalktım, toplantıya gireceğim slack yok bilgisayarda. silinmiş. yükledim, aradan bir kaç gün geçti yine silindi. tekrar yükledim bu sefer de açılmamaya başladı. kimse ne olduğunu anlamadı ve tek öneri format oldu.* format attım ama yine aynı terane. değişen bir şey yok.
şirketin elinde onlarca proje var bir kısmı bende çalışmıyordu. bende çalışmayanlar başkasının bilgisayarında çalışıyor, başkasında çalışmayanlar bende çalışıyordu. ne desteklere başvurduk, kaç defa temiz kurulum yaptık ama nafile. yapılacak işleri dağıtırken hangi proje kimin bilgisayarında çalışıyorsa ona göre dağıtıyorduk işleri.
ne günlük kullanım için ne de iş için pratik değildir. neymiş dilinden anlamak gerekiyormuş, birazcık nazısını çekmek gerekiyormuş. niye? cefa çekmeye mi geldim bu dünyaya? makine beni mutlu edecek ben makineyi değil. bizim server'lar da linux üzerinde koşuyor ama ben koşamam.
edit: yazılımcı komünitesi kadar toksik çok az topluluk var cidden. şu yazdığım entry'den dolayı bile hiçbir sav ortaya koymadan sadece hakaret eden bile olmuş. entry'ye bakınca şu görsel canlandı gözümde. abi madem çok seviyorsunuz, savunun. ortaya bir şey atın. deyin ki "şu iş windows'a ve macos'a göre çok daha kolay". siber ile ya da derin network ile uğraşmıyorsanız, bir son kullanıcı olarak tamamen çamur yoğurmaktır linux. senelerce windows kullandım, son 2.5 yıldır macos'tan başka bir şey kullanmıyorum. ha çoğunlukla microsoft ürünleriyle çalışanlar için de macos kullanmak eziyete dönüşebiliyor. eğer .net yazsaydım, mssql falan kullansaydım macos ile de uğraşmazdım. bir şeyin fanatiği olmak gerçekten zeka geriliği işareti. yapmayın gençler.*
bir yazılımcı olarak kısa bir süreliğine eski şirketimde ubuntu kullandım ve illallah ettim. her şeyi ama her şeyi sorun. en basit işler için bile atomu parçalarcasına stackoverflow'dan kod araklamalar, sürekli alınan saçmasapan hatalar, uyumluluk problemleri ve daha neler neler.
bilgisayarıma kurduğum programı kafasına göre silen işletim sistemi mi olur lan? sabah kalktım, toplantıya gireceğim slack yok bilgisayarda. silinmiş. yükledim, aradan bir kaç gün geçti yine silindi. tekrar yükledim bu sefer de açılmamaya başladı. kimse ne olduğunu anlamadı ve tek öneri format oldu.* format attım ama yine aynı terane. değişen bir şey yok.
şirketin elinde onlarca proje var bir kısmı bende çalışmıyordu. bende çalışmayanlar başkasının bilgisayarında çalışıyor, başkasında çalışmayanlar bende çalışıyordu. ne desteklere başvurduk, kaç defa temiz kurulum yaptık ama nafile. yapılacak işleri dağıtırken hangi proje kimin bilgisayarında çalışıyorsa ona göre dağıtıyorduk işleri.
ne günlük kullanım için ne de iş için pratik değildir. neymiş dilinden anlamak gerekiyormuş, birazcık nazısını çekmek gerekiyormuş. niye? cefa çekmeye mi geldim bu dünyaya? makine beni mutlu edecek ben makineyi değil. bizim server'lar da linux üzerinde koşuyor ama ben koşamam.
edit: yazılımcı komünitesi kadar toksik çok az topluluk var cidden. şu yazdığım entry'den dolayı bile hiçbir sav ortaya koymadan sadece hakaret eden bile olmuş. entry'ye bakınca şu görsel canlandı gözümde. abi madem çok seviyorsunuz, savunun. ortaya bir şey atın. deyin ki "şu iş windows'a ve macos'a göre çok daha kolay". siber ile ya da derin network ile uğraşmıyorsanız, bir son kullanıcı olarak tamamen çamur yoğurmaktır linux. senelerce windows kullandım, son 2.5 yıldır macos'tan başka bir şey kullanmıyorum. ha çoğunlukla microsoft ürünleriyle çalışanlar için de macos kullanmak eziyete dönüşebiliyor. eğer .net yazsaydım, mssql falan kullansaydım macos ile de uğraşmazdım. bir şeyin fanatiği olmak gerçekten zeka geriliği işareti. yapmayın gençler.*
hatali bir sorunsaldir, cunku linux dunyada en cok kullanilan isletim sistemi cekirdegidir.
linux bir isletim sistemi degildir, isletim sistemi cekirdegidir. linux dedigimizde anlamaniz gereken linux kernel'dir. ve gunumuzde linux-based diye adlandirdigimiz linux kernelini kullananan isletim sistemleri cok fazladir.
android bir linux-based isletim sistemidir. architecture
dunyadaki sunucularin cok buyuk bir cogunlugu yine linux-based sunuculardir.
raspberry pi basta olmak uzere iot cihazlarin cok buyuk bir kismi linux-based dir.
linux bir isletim sistemi degildir, isletim sistemi cekirdegidir. linux dedigimizde anlamaniz gereken linux kernel'dir. ve gunumuzde linux-based diye adlandirdigimiz linux kernelini kullananan isletim sistemleri cok fazladir.
android bir linux-based isletim sistemidir. architecture
dunyadaki sunucularin cok buyuk bir cogunlugu yine linux-based sunuculardir.
raspberry pi basta olmak uzere iot cihazlarin cok buyuk bir kismi linux-based dir.