öncelikle
debe'lenmiş entry'de bulunan kıçtan sallamaları eleyelim.
tor kullanıcılarının (ya da "deep web 'de takılan fareler"?) firefox'da javascript'i kapatmasının sebebinin kamera ile uzaktan yakından alakası yoktu. 2013 yılında
nsa,
fbi ile işbirliği yaparak en büyük tor site barındırıcısı olan
freedom hosting'e baskın yaparak el koydu ve bunun yayılmasını da önledi. o dönemde tor'da bulunan firefox sürümünde kimsenin bilmediği bir
javascript açığı bulunuyordu (ya da firefox ile işbirliği yaparak kendileri ekletti, hala muamma ve doğal olarak kimse bunu kabul etmiyor). fbi'da nsa'in desteği ile freedom hosting'in barındırdığı tüm sitelere gizli bir
iframe ekledi ve yalnızca tor üzerinden gelen firefox kullanıcılarına yüklenecek
magneto isimli malware'i bu iframe ile dağıtıma başladı. bu şekilde yaklaşık iki üç ay boyunca bir çok tor kullanıcısına da ulaşmayı başardı. ancak ağustos ayında tor kullanıcıları bu iframe'in farkına vardı ve olay orada patladı. ardından ise uyuşturucu, silah ve çocuk pornosu ticareti yapan ve satın alan kişilere yönelik toplu baskınlar başladı.
magneto'nun tek yaptığı sayfayı ziyaret eden tor kullanıcısının
mac adresini ve windows ana bilgisayar adını
*,
tor'u atlatarak
kullanıcının gerçek ip'si ile fbi'ın merkezine bildirmesiydi. kaldı ki bu açık son kullanıcıda executable çalıştırmaya yarıyordu, yani kameradan görünecek olmanız korkacağınız son şey olurdu muhtemelen çünkü tüm hesap ve kredi kartı bilgileriniz çoktan gitmişti. açık ise yıllar önce kapatıldı.
kamera konusuna gelince. kameranın
led'i bazı bilgisayarlarda yazılım ile kapatılabilirken bazılarında ışık iptal edilememekte. böyle durumlar için ise warez alemi
fotoğraflama yöntemini uyguluyor. yani kameranızı saliselik açarak fotoğraf çekip geri kapatıyor ve siz kameradan görüntü alındığını anlamıyorsunuz bile. yani bundan kaçış yok; o kamera bantlanacak. sırf fotoğraflama yöntemi ile öyle büyük meblağlarda şantajlar dönüyor ki tahmin bile edemezsiniz. tabii bu şantaj size yapılsa en fazla 100 tl verebileceğiniz için bu tarz olaylardan pek haberiniz olmuyor.
ayrıca en kötüsü kamera değil, mikrofonla yapılan şantajlar. telefonunuzun dinlenmesinden bile kötü. düşünün bir iş adamının iş bilgisayarındaki entegre mikrofonu 24 saat dinliyorsunuz. sağlam şantajlar buralarda dönüyor işte. o yüzden kullanmadığınız zaman donanımlardan mikrofonunuzu da devre dışı bırakmayı unutmayın. çoğu yazılım bunu aktif hale getiremiyor, direkt mikrofonun olmadığını düşünüp vazgeçiyor.
https://blog.torproject.org/…ser-bundles-vulnerablehttp://www.wired.com/2013/09/freedom-hosting-fbi/http://www.zdnet.com/…ticle/inside-the-tor-exploit/http://www.wired.co.uk/…08/06/operation-torpedo-fbihttps://community.rapid7.com/…for-you-cve-2013-1690https://xerocrypt.wordpress.com/…-tor-naughty-list/http://securityaffairs.co/…e-alleged-criminals.html (
fbi'a bilgisayarlara malware bulaştırma yetkisi veren mahkeme kararı da burada bulunuyor)
ilgili exploit'in kodu:
cve-2013-1690https://krash.in/ffn0day.txt