Sık geçen başlıklar

krize rağmen vatandaşın çılgınca alışveriş yapması 2

ekşi'de gör
normal olandır.

para duruduğu yerde hegün %10 değer kaybettiği sistemlerde, hiperenflasyon durumunda gerçekleşir.

herkes parayı şimdiden harcama, alabileceğine alma yarışına girer. bunda garip olan hiçbirşey yoktur.

tem kavacık kavşağında köprüden önce son çıkış yazıyor ya. he şu anda kriz o noktada, az kaldı ama o kavşak geçildi geçilecek. işte o zaman görürsün kimse bir şey satın alabiliyor mu, evde aç aç oturuyor mu..

bu krizden çıkmanın artık tek yolu da, erken seçimdir. başka da hiçbir çözümü yoktur.
bir ikilem olmayan durumdur.

ekonomiye giriş dersinden özet geçeyim;
enflasyon insanları alışverişe sürükler çünkü bugün almadığın ürün yarın daha pahalı olacaktır ve alım gücün düşecektir. bu yüzden yüksek enflasyon dönemlerinde insanlar alışverişe başlar, hatta bu da ekonomiyi bir süre bir nebze canlı tutar.