kadıköyde kentsel dönüşüm inşaatlarından birinde şantiye şefi olarak çalışıyorum. bazı arkadaşların da bahsettiği üzere olayın chp'yle ilgisi yok. riskli bölgeler çevre ve şehircilik bakanlığı tarafından belirlenir. belediyelerin ben şu mahallemi riskli bölge ilan ediyorum, burada kentsel dönüşüm yapacağım deme gibi bir yetkisi yoktur. yani avcılardan başlanmayıp kadıköyden başlanmasının sebebi chp değil bizzat akp'dir. ha başta chp olsaydı farklı mı olurdu? kesinlikle olmazdı.
kentsel dönüşüm gereklidir. ancak bu şekilde olanından değil. çünkü 50 sene sonra tekrar bir kentsel dönüşüm gerekecektir. şu an yapılan günü kurtarmaktır.
şantiyemde iş güvenliğinin gerektirdiği bütün koşulları sağlamaya çalışıyorum. ve %80-90 oranında da sağlıyorum diyebilirim. geçen gün meydana gelen kaza arka sokağımda oldu ve kadıncağızı yerde yatarken gözlerimle gördüm. görmez olaydım...
bu konuda empati yaptığımda suçun kimde olduğunu çözemedim. şoförde mi, malzemeyi yükleyen fabrikada mı, kentsel dönüşümü çıkaranlarda mı, belediyede mi, malzemeyi isteyen şantiyede mi, müteahhitte mi vs. vs. vs.
hepimizin eline o kadıncağızın kanı bulaşmış durumda. kimse bende suç yok diyemez. burada evlerinin önündeki şantiyeden dert yananlar, sıra kendilerine geldiğinde müteahhitten 1m2 fazla koparmak için atmadıkları takla, yapmadıkları ahlaksızlık satmadıkları eş dost komşu kalmıyor.
32 senelik hayatım boyunca ülkemin insanlarının yaşadığımız şu dönemdeki gibi yozlaştığı, cahilleştiği, bencilleştiği, çok garip bir hal aldığı hissine hiç bu kadar kapılmamıştım.
sonumuz iyi olur inşallah.
18.06.2016 · 49. sıra
artci sarsinti
11:56